• Asse77

    Kantlossning på moderkaka - gick det bra?

    Hej!

    Undrar om någon varit med om att moderkakan lossnat i en kant. Är inte mkt ock kan läka sa BM.

    Men nu är man orolig ändå

    Är bara i v12

  • Svar på tråden Kantlossning på moderkaka - gick det bra?
  • MNS

    Jag hade kantlossning och lite blödningar i v.12, vart såklart orolig och åkte in. Allt var bra med bebisen och här sitter jag nu med våran fina tös på 4 månader sovandes bredvid mig :) lycka till och grattis till graviditeten !

  • Asse77

    [quote=74683653][quote-nick]MNS skrev 2015-01-14 19:45:35 följande:[/quote-nick]Jag hade kantlossning och lite blödningar i v.12, vart såklart orolig och åkte in. Allt var bra med bebisen och här sitter jag nu med våran fina tös på 4 månader sovandes bredvid mig :) lycka till och grattis till graviditeten ![/

    Åhhh GRATTIS! Låter helt underbart ???? fick lite mer styrka nu.

    Hade du mycket som lossnat? Läkte det under tiden?

  • MNS

    Tack :) jo på rul såg man inga tecken på att något skulle vara tokigt mera, men blev ju också ombedd att ta det lugnt, vilket jag till stor del gjorde :)

  • Asse77
    Kastrull skrev 2015-01-14 20:15:36 följande:

    Stört blödde i vecka 14 pga kantlossning, men det gick bra och en tjej föddes i vecka 38.


    Åh härligt! Vsd skönt att det går bra
  • Asse77
    MNS skrev 2015-01-14 20:27:24 följande:

    Tack :) jo på rul såg man inga tecken på att något skulle vara tokigt mera, men blev ju också ombedd att ta det lugnt, vilket jag till stor del gjorde :)


    Ja BM sa att inga tunga lyft så lugn ska jag vara vad skönt att det läker får hoppas mitt med i v20 då.

    Tack för fina svar
  • Asse77
    Kastrull skrev 2015-01-15 09:15:59 följande:

    Jag var sjukskriven i fem veckor.


    Oj var du?! Jag går o e orolig nu. Idag känns det på ena sidan ingen illning utan obehag

    Ska på kub om 11 dgr ska be dem kolla hur ser ut .annars får jag prata med BM

    Blöder i o för sig inte....
  • Asse77
    Kastrull skrev 2015-01-15 14:24:55 följande:

    Jag blödde en hel del.


    Men allt gick bra! Så skönt att höra????
  • Touma

    Är i vecka 20, haft blödningar sen i måndags med värk i magen nedre delen samt i ryggen. Ska på RUL idag och får se vad läkaren säger är så himla orolig men av det jag läst högst upp ger nån hopp iallafall Oskyldig

Svar på tråden Kantlossning på moderkaka - gick det bra?