• Anonym (förvirrad)

trasig pga av familjeliv

Hej. Jag behöver ventilera mig- jag blev i somras sambo med en kille jag föll handlöst för. Han berättade att han hade barn. Då hade jag redan flyttat in.. De kom ibland o stannade inte alls länge. Sen blev det varanna helg och det köndes trevligt o jag kände att barnen tyckte jag var okej. Efter de varit varannan helg några gånger så kommer sambon hem efter att ha lämnatdem, och berättar att från o med nästag gång är det varannan vecka. Jag bad om att få bli särbos, men då ville han göra slut. Jag blev rädd och kände mig illa till mods men, vill att killen ska må bra o få ha sina barn och få sin pappa så mkt som de vill.

Jag flyttade från min stad, gbg, till en superliten stad för att va med honom. Bara det kändes då, och känns fortfarande, som en super omställning. Inte ha några vänner. Ett nytt jobb för att bidramed pengar( men vill gärna jobbamed det jag är utbildad till egentligen men finns ingen chans just nu. )

Och så barn på det.

Jag berättade att jag önskat att han frågat först, eller kanske fortsatt med varannanhelg tills jag o

Barnen lärt känna varandra. Eller låtit mig flyttat till eget.. Jag blir mer o mer neråt. Jag var en sprudlande tjej o kände att jag hade framtiden framför mig. Sambon pratademycket om resor o att vara spontan. Men det livet som han pratade om är ju aabsolut inte det han/vi nu lever.innan hade han barnen sällan, men han kände att han nu när han träffat mig o vill ta det lugnt, kan ta chansen o vara den pappan han vill vara..

Jg bara önskar han hade förvarnat mig.

Jag har inte varitfförtjus i barn. Jag är dock jättebramed barn o de trivs med mig. Men ibland mår jag så dåligtatt jag måste ta en lång ddusch, eller gå o lägga mig i ssovrummetför att deppa o fundera på hur jag vill ha mitt liv. För det är inte det jag vill ha. Det var inte det här min sambo pratade om när vi dejtade.

Samtigt är det super mysigt, men jag blir bara mer neråt. Jag börjar bli bitter. Ibland närjag är ledig kan jag inte bara ta en svängpå stan för vi bor på vischan o har bara en bil.

Jag är inte mig själv längre. Jag är helt annorlunda..

Lämna eller stanna.. Jag tror särbo skulle vara lösningen. Men han tycker det är bättre o göra slut isf... Jag har offrat allt, min stad, min karriär, familj och vänner. Jag får inte åka o besöka tjejkompisar för han är rädd att jag ska vänstra (!??) jag förinte åka hem till min andrahemstad till pappa o andra vvänner heller. Känner mig instängd o att jag fått anpassa mig helt o hålletför en person.. Vi pratar om det men ddet går liksom intein. O vadkan man göra åt ssaken? Familjeliv är ju familjeliv. Jag har dock inte valt detta själv FFrån allraförsta vbörjan. Frustrerad ofta över detta. Tycker de är goa ungar o vi har kul men inom mig har det brustit...

Vet inte vad jag ska göra... ?:((

• Svar på tråden trasig pga av familjeliv
  • nymedlem

Varför var du så desperat så du flyttade ihop utan att veta att han har barn?

Se det här som en läxa och ta det lugnt nästa gång!

• Ess
    nymedlem skrev 2015-01-14 21:02:28 följande:

Varför var du så desperat så du flyttade ihop utan att veta att han har barn?

Se det här som en läxa och ta det lugnt nästa gång!

Har man inte barn som ska involveras så kan man ju flytta ihop omedelbart om man nu känner för det. 
    Det jag tycker är mest underligt är varför han undanhöll att han hade barn tills han hade henne på kroken riktigt?
  • Gung Ho

Utan att gå in på spekulationer om hans motiv för 'gratis barnflicka' tycker jag ändå du ska göra slut.

1. Han verkar inte ha alla hästar i hagen. Vem berättar EFTER att man flyttat ihop med ngn att man har barn?

2. Du mår jättedåligt av situationen (ort & barn)

3. Han verkar inte bry sig om dig nämnvärt...

• fulsnygg

Om han hade litat på dig och tagit hänsyn till dina känslor hade han låtit dig åka hem för att träffa vänner och familj. Det där låter inte sunt för fem öre.

Sen att han inte berättade om barnen innan du flyttade in... Hur reagerade du då?

• nymedlem
    Ess skrev 2015-01-14 22:01:57 följande:

Har man inte barn som ska involveras så kan man ju flytta ihop omedelbart om man nu känner för det. 

Det jag tycker är mest underligt är varför han undanhöll att han hade barn tills han hade henne på kroken riktigt?

Ja jättekonstigt och fruktansvärt fult gjort!
  • Fånga dagen

Ytterst besynnerligt att ts fick reda på mannens barn först efter de flyttat ihop. Låter ju helt otroligt! Det får väl anses som väldigt udda, och skulle få mig att fundera över om det finns fler "skelett" i garderoben.

Det verkar ju inte heller som att mannen utnyttjar ts som barnpassare. Hon skriver ju att han är en bra pappa, och sköter sina barn själv.

• Anonym (skumt)

Det låter som om det är hans vilja som gäller här. Du ska bo där, annars tar det slut, du får inte åka och besöka familj och vänner för att han inte litar på dig. Du har flyttat, bytt arbete och fått lämna allt och dessutom ska du vänja dig vid hans barn som du inte hade en aning om att han hade. 

Nej, hade jag varit du hade jag tagit mitt pick och pack och flyttat tillbaka till Göteborg och återgått till mitt gamla liv. Reclaim your life!

• Fånga dagen
    Anonym (skumt) skrev 2015-01-15 13:10:19 följande:

Det låter som om det är hans vilja som gäller här. Du ska bo där, annars tar det slut, du får inte åka och besöka familj och vänner för att han inte litar på dig. Du har flyttat, bytt arbete och fått lämna allt och dessutom ska du vänja dig vid hans barn som du inte hade en aning om att han hade. 

Nej, hade jag varit du hade jag tagit mitt pick och pack och flyttat tillbaka till Göteborg och återgått till mitt gamla liv. Reclaim your life!

Själv hade jag nog packat väskan för längesen. Förmodligen redan när mannen berättade att han hade barn, först efter att jag flyttat in.

Inte för att jag skulle haft nåt emot att han var pappa, utan för att han dolt det för mig. Det tycker jag inte är riktigt friskat. Så varningsklockorna hade nog redan där börjat att klämta.
  • nymedlem
    Fånga dagen skrev 2015-01-15 14:01:38 följande:

Själv hade jag nog packat väskan för längesen. Förmodligen redan när mannen berättade att han hade barn, först efter att jag flyttat in.

Inte för att jag skulle haft nåt emot att han var pappa, utan för att han dolt det för mig. Det tycker jag inte är riktigt friskat. Så varningsklockorna hade nog redan där börjat att klämta.

Håller med! Låter helt sinnessjukt.
  • Anonym (Astrid)

Ts, att han vill avskärma dig från vänner och familj för att "han är orolig för att vänstra" är en rejäl varningsklocka, lämna honom!

• Cecese

Hela hans beteende och agerande säger bara en sak: Spring och gör det fort! Fundera inte utan lämna honom direkt. Flytta hem till familj eller vänner om du kan och det tar tid att hitta bostad. 

• ellen1980

Som du ser tycker utomstående att den situation du beskriver låter helt uppåt väggarna. Tycker absolut att du ska lämna förhållandet och flytta till en plats som du själv vill bo på!

• Anonym (Spring, ts, spring!)

Ts! Spring! Flytta på en gång och titta inte bakåt! Lev ditt liv med dina vänner, jobb och hemstad. Det finns inget som väntar på dig hos din sambo, du blir bara mer instängd, olycklig, besviken och bitter. Du blir snart en som har en massa skyldigheter men inga rättigheter!

Spring, ts, spring!

Svar på tråden trasig pga av familjeliv