• Anonym (orolig)

Borde jag gå till en läkare?

Jag fick missfall förr igår, vilket förvånade mig eftersom jag har kopparspiral. Jag mår verkligen piss. Jag har ingen energi i kroppen och blöder som bara den. Dessutom kan jag inte röra mig hur jag vill utan att det gör ont.

Är det normalt? Eller måste jag gå till en läkare eller något?

Jag är i 20 års åldern och hade absolut inga planer på att bli gravid. Så jag kan ingenting om det här... Min enda prio just nu är att jobba och försörja mig. Men det här stoppar mig från att jobba. 

• Svar på tråden Borde jag gå till en läkare?
  • Ambulansliv

Om du är stor nog att försörja dig och ha sex borde du väl också vara stor nog att inse att man kan ringa en barnmorska och fråga? Här kommer folk bara att skrika ring ambulans, ÅK IN osv....

• Anne89

Ring sjukvårdsrådgivningen 1177. Enligt min erfarenhet får man bäst råd/hjälp där.

• jenny99

Du bör åka in för en koll.Har du tur har du "bara" förlorat lite mycket blod,då blir man trött svag.Men min vän gjorde dock abort hemma,men hon blödde kraftigt,blev blekare och fick ont.Jag åkte in med henne direkt vilket visade sig att hon fått en infektion och aborten var misslyckad.Hon fick ligga kvar 2 nätter.Men eftersom det är omöjligt att veta bör du kolla.Jag har fått ett missfall,blödde kraftigt och hade mycket ont men jag var aldrig trött eller blek.Jag åkte inte in.

Svar på tråden Borde jag gå till en läkare?