• Anonym (Rådvill!!)

Ska jag fullfölja aborten nu?

Var hos gyn idag för att göra abort. Under undersökningen konstaterade läkaren att jag hade bakteriell vaginos! Nu var det jättesvårt att förstå läkaren då hennes svenska var jättedålig men hon sa att jag skulle äta antibiotika i 7 dagar. Men tydligen så sa hon att jag skulle äta antibiotika INNAN jag påbörjade aborten, vilket inte jag uppfattade! Hon la ner alla mina anteckningar och skickade mig vidare till en bm. Hon tog anteckningarna (läste dom inte) och frågade om jag var säker på abort sen fick jag första tabletten. Påväg hem sen ringde läkaren mig och var arg för att jag inte hade berättat för bm att jag hade BV och att jag då hade påbörjat aborten?! Hon sa typ att om jag inte började blöda efter första tabletten så skulle jag INTE ta cytotec på lördag utan komma tillbaka nästa vecka och ta om tabletten och göra om allt? Men började jag blöda så skulle jag fortsätta och jag skulle oavsett äta antibiotikan från och med idag. Jag förstod knappt hälften av vad hon sa så jag ringde 1177 nyss och han pratade med en bm som sa att jag absolut ska fullfölja aborten på lördag och börja med antibiotikan efter aborten?

Hur fan ska jag göra? Vill INTE få någon infektion och bli steril!!

• Svar på tråden Ska jag fullfölja aborten nu?
  • Anonym (skärp dig)

Du ska givetvis inte göra aborten nu medan du har infektion, det säger sig självt, utan att vara bra på svenska.....

• Anonym (Rådvill!!)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-01-15 18:13:27 följande:

Du ska givetvis inte göra aborten nu medan du har infektion, det säger sig självt, utan att vara bra på svenska.....

För mig som inte kan något om infektioner osv så är det inte så självklart med allt..
  • IsDimma
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-01-15 18:13:27 följande:

Det säger sig verkligen inte själv. Det hade jag ingen som helst aning om
  • Anonym (Rådvill!!)

Ingen som vet hur jag ska göra?

• Långbenopluto
    Anonym (Rådvill!!) skrev 2015-01-15 18:41:02 följande:

Ingen som vet hur jag ska göra?

Du ska göra som läkaren sa. Du ska tillbaka dit nästa vecka när du är klar med behandlingen.
  • Anonym (Rådvill!!)
    Tines skrev 2015-01-15 19:23:52 följande:

Du ska göra som läkaren sa. Du ska tillbaka dit nästa vecka när du är klar med behandlingen.

Men det låter ju så konstigt eftersom aborten redan är igång? Är bara i v 4 också. Vad händer om aborten fullföljs? Kan jag inte ta antibiotikan under tiden?
  • Anonym (Anonym)

Usch din stackare, jobbigt nog att göra abort utan olika direktiv.
    Ring sjukvårdsupplyssningen, dom kommer ringa prata med gyn och ge dig ett svar. 
    Om din läkare var så otydlig att du inte förstod hur du skulle göra.

• Anonym (anonym 2)

Tanken med att äta antibiotikan före aborten är för att minska riken för att du får en infektion i livmodern eftersom när livmoderhalsen öppnas så kan bakterierna vandra upp.
    Händer inget av den första tabletten du tagit ska du äta ditt penicillin och komma tillbaka när den kuren är klar och då börja om med aborten.

Svar på tråden Ska jag fullfölja aborten nu?