Ska jag fullfölja aborten nu?
Var hos gyn idag för att göra abort. Under undersökningen konstaterade läkaren att jag hade bakteriell vaginos! Nu var det jättesvårt att förstå läkaren då hennes svenska var jättedålig
men hon sa att jag skulle äta antibiotika i 7 dagar. Men tydligen så sa hon att jag skulle äta antibiotika INNAN jag påbörjade aborten, vilket inte jag uppfattade! Hon la ner alla mina anteckningar och skickade mig vidare till en bm. Hon tog anteckningarna (läste dom inte) och frågade om jag var säker på abort sen fick jag första tabletten. Påväg hem sen ringde läkaren mig och var arg för att jag inte hade berättat för bm att jag hade BV och att jag då hade påbörjat aborten?! Hon sa typ att om jag inte började blöda efter första tabletten så skulle jag INTE ta cytotec på lördag utan komma tillbaka nästa vecka och ta om tabletten och göra om allt? Men började jag blöda så skulle jag fortsätta och jag skulle oavsett äta antibiotikan från och med idag. Jag förstod knappt hälften av vad hon sa så jag ringde 1177 nyss och han pratade med en bm som sa att jag absolut ska fullfölja aborten på lördag och börja med antibiotikan efter aborten?
Hur fan ska jag göra? Vill INTE få någon infektion och bli steril!!