• AnonymPappaMedTankar

Separerad med son, samlevnad med ny flickvän?

I oktober 2013 separerade min fru och jag. Vi har en liten son ihop som fyller fyra år om en månad.

Jag har träffat en kvinna i några månader nu, man kan säga att vi är ihop och har ett förhållande.

Hon funkar jättebra med min son och de kan leka ihop / umgås utan några problem alls.

När jag har min son (veckovis) så känner jag att jag inte kan göra något för att visa känslor för tjejen t.ex ge en puss eller kyss framför vår son. Jag är självklart gullig osv. men inget mer när han kan se.

Anledningen till detta är väl för att jag är rädd för hur han tolkar det och hur han skulle reagera om han skulle se det. (han kanske skulle må dåligt? Undra varför jag pussar en annan kvinna och inte hans mamma osv). Är min rädsla överdriven eller befogad?

Sen undrar jag även lite samma princip om vi säger att han sover i sin säng, på sitt rum (tre rum ifrån + hall) och jag och tjejen har det mysigt i sängen och han skulle vakna och komma in mitt i "akten". Skulle han ev fara illa av det? Vore det fel att ha det under de veckorna jag har min son?

Vissa kanske tycker jag är otroligt löjlig att jag tänker så här, men jag är bara orolig för min sons mående, tankar och känslor.

Jag vill bara dubbelkolla vad folk tycker och tänker när de är i samma / liknande situation.

• Svar på tråden Separerad med son, samlevnad med ny flickvän?
  • det var värst

jag tror nog du riskfritt kan ge henne en kram så han ser, så märker du ju om han reagerar nåt alls, eller bara tar det helt naturligt. Han kanske skiner upp och tycker det är jätemysigt. 

jag och min nya gör det vi känner för när barnen ser. Det yngsta inblandade barnet är 6 år. De  blir bara glada över att pappan och jag tycker så mycket om varandra. 

Vi har sex även om barnen är hemma men bara när vi är säkra på att de sover

• AnonymPappaMedTankar
    det var värst skrev 2015-01-15 22:49:12 följande:

jag tror nog du riskfritt kan ge henne en kram så han ser, så märker du ju om han reagerar nåt alls, eller bara tar det helt naturligt. Han kanske skiner upp och tycker det är jätemysigt. 

jag och min nya gör det vi känner för när barnen ser. Det yngsta inblandade barnet är 6 år. De  blir bara glada över att pappan och jag tycker så mycket om varandra. 

Vi har sex även om barnen är hemma men bara när vi är säkra på att de sover

Tack för svar, känns ju lite bättre!

Fler som vill dela vad de tycker?
  • SingleDad

Hej!

Jag tycker definitivt inte att du är onödigt löjlig. Jag har haft samma tankar även om jag inte träffar någon ännu mycket för att jag just har den rädslan vad min dotter ska tänka, tycka och känna. Jag har t om börjat prata lite om det med min 7-åring. Vad hon skulle tycka om pappa (eller mamma) träffade någon osv.

Trots alla mina funderingar har jag inget bra svar. Jag hoppas att jag ska kunna visa min kärlek till min nya öppet men stegvis och såklart på ett bra sätt. Barn förstår mer än man tror. 

• AnonymPappaMedTankar
    SingleDad skrev 2015-01-16 15:52:06 följande:

Hej!

Jag tycker definitivt inte att du är onödigt löjlig. Jag har haft samma tankar även om jag inte träffar någon ännu mycket för att jag just har den rädslan vad min dotter ska tänka, tycka och känna. Jag har t om börjat prata lite om det med min 7-åring. Vad hon skulle tycka om pappa (eller mamma) träffade någon osv.

Trots alla mina funderingar har jag inget bra svar. Jag hoppas att jag ska kunna visa min kärlek till min nya öppet men stegvis och såklart på ett bra sätt. Barn förstår mer än man tror. 

En likasinnad. Vad skönt det känns att veta att det finns fler än mig som tänker (ungefär) som jag!

Nej jag vet att barn förstår mer än man tror, men självklart är man rädd för att man kanske ibland glömmer bort att de även kan tolka saker fel. Det värsta som skulle hända vore om min son skulle börja må dåligt om jag visade känslor genom att t.ex kramas och pussas med tjejen.

Tror dock det är som "det var värst" skrev ovan att man testar med små steg långsamt, börja med att kramas och bara mysa lite ihop i soffan så han kanske förstår att man tycker om varandra. Sen efter ett tag kan man testa att pussas också, tror dock det kan vara viktigt att ta det i en bra takt.

Tack för era svar än så länge, det har gett mig lite positiva tankar och framtidshopp för min nya relation!
  • SingleDad
    AnonymPappaMedTankar skrev 2015-01-16 16:50:40 följande:
    En likasinnad. Vad skönt det känns att veta att det finns fler än mig som tänker (ungefär) som jag!

Nej jag vet att barn förstår mer än man tror, men självklart är man rädd för att man kanske ibland glömmer bort att de även kan tolka saker fel. Det värsta som skulle hända vore om min son skulle börja må dåligt om jag visade känslor genom att t.ex kramas och pussas med tjejen.

Tror dock det är som "det var värst" skrev ovan att man testar med små steg långsamt, börja med att kramas och bara mysa lite ihop i soffan så han kanske förstår att man tycker om varandra. Sen efter ett tag kan man testa att pussas också, tror dock det kan vara viktigt att ta det i en bra takt.

Tack för era svar än så länge, det har gett mig lite positiva tankar och framtidshopp för min nya relation!
    Oroa dig inte :) Det kommer lösa sig. (Jag vet! Lätt att säga..)
    Jag håller också med. Små steg är det bästa. Och prata med barnet tror jag är oerhört viktigt. Förklara, fråga och ge utrymme för allt runt omkring. :)
Svar på tråden Separerad med son, samlevnad med ny flickvän?