Separerad med son, samlevnad med ny flickvän?
I oktober 2013 separerade min fru och jag. Vi har en liten son ihop som fyller fyra år om en månad.
Jag har träffat en kvinna i några månader nu, man kan säga att vi är ihop och har ett förhållande.
Hon funkar jättebra med min son och de kan leka ihop / umgås utan några problem alls.
När jag har min son (veckovis) så känner jag att jag inte kan göra något för att visa känslor för tjejen t.ex ge en puss eller kyss framför vår son. Jag är självklart gullig osv. men inget mer när han kan se.
Anledningen till detta är väl för att jag är rädd för hur han tolkar det och hur han skulle reagera om han skulle se det. (han kanske skulle må dåligt? Undra varför jag pussar en annan kvinna och inte hans mamma osv). Är min rädsla överdriven eller befogad?
Sen undrar jag även lite samma princip om vi säger att han sover i sin säng, på sitt rum (tre rum ifrån + hall) och jag och tjejen har det mysigt i sängen och han skulle vakna och komma in mitt i "akten". Skulle han ev fara illa av det? Vore det fel att ha det under de veckorna jag har min son?
Vissa kanske tycker jag är otroligt löjlig att jag tänker så här, men jag är bara orolig för min sons mående, tankar och känslor.
Jag vill bara dubbelkolla vad folk tycker och tänker när de är i samma / liknande situation.