• h81

Svårt med namn på "sladdis"..

Vi väntar en liten eftersläntare till sommaren men oj vad svårt det är med namn!
    Dels ska det ju passa med storasyskonens namn, men eftersom dom blir 8 o 10 i år har man även såååå mkt barnnamn som är tagna eller som man hunnit få dåliga erfarenheter av.. ;)

..ja sen ska vi ju va eniga också ;)
    DESSUTOM väntar min bror o hans sambo barn fyra veckor innan oss och det gäller att inte pricka samma favoriter..

Våra barn heter Teo och Tuva.. vore roligt med en till på T..

Våran lista ser för tillfället ut såhär:
    Truls (egentligen det enda vi enas om men jag är rädd det uppfattas för "oseriöst")
    Olle
    Sigge (står längst upp även på väntade kusinen)
    Ville (svårt då sonens bästis o våra vänner son heter william)

Hedda
    Svea
    Tärna (storebrors eget påhitt som vi alla gillade)
    Tuss
    Wila
    Tyra (har mannen ratat men jag älskart)
    Stella (har mannen ratat men jag älskart)
    Tora

känns som jag kollat igenom varenda namnsida... o jag vet ju sen tidigare att det löser sig så fort ungen är ute nästan.. men man vill ju ha några riktigt säkra kort ändå!

förslag mottages tacksamt på namn i samma stil =)

• Svar på tråden Svårt med namn på "sladdis"..
  • h81
    PrinsessanLeia skrev 2015-01-15 23:41:42 följande:

Tora är ett grymt stolt och mäktigt namn. Det enda aber med det är att det rmmar på hora annars tycker jag verkligen ni ska välja det. Torun är också lite läckert.

Vad gäller killnamn på T så är Tor enkelt och bra och lite stiligt. Tobias är ibte heller så tokigt liksom Torsten.

Jag gillar Tora och Stella just av anledningen att dom känns stolta! =)

Tobias heter maken så då får vi ta Tobias jr då ;)
  • h81
    Tow2Mater skrev 2015-01-16 03:54:23 följande:
    Nej. Snälla bara nej.
    det var inte en tanke på att få ihop två namn på T på våra barn förra gången det bara blev så av slumpen.. dessutom heter min man tobias och våran katt vi haft sen tio år turbo.. vi gillar T helt enkelt ;)
  • h81

Namnval har många åsikter (märks bara här)
    När jag skulle heta Hannah tyckte min mormor det var fasansfullt fult..
    När vi sa att teo ska heta just Teo (och inte Teodor som alla trodde vi menade) så undrade folk varför han inte fick ett "riktigt" namn..
    När Tuva fick sitt namn var det lite samma visa där.. vadå? som en grästuva?

vi fick även höra att Teo och Tuva inte lät klooookt tillsammans..

nu kan ju ingen i våran familj tänka sig nåt annat än att jag heter Hannah, barnen sina namn och att teo och Tuva är självskrivna som syskonnamn..

alltså, i den här tråden har jag ju BETT om förslag o hjälp, så det säger jag inget om, alla har sina åsikter och det var det jag efterfrågade..

men jag tycker det är så märkligt när folk tar sig friheten att tycka om ett namn man berättar att man HAR valt? tycker ni inte?
    (precis som att folk tar sig friheten att tycka högt om när man borde skaffa syskon?
    eller som att folk tar sig friheten att klappa på både ens gravida mage och ens småbarn i affären?)

lite OT men tanken slog mig..

tack för era svar.. vi fick några namn till på listan och Truls står absolut kvar!!

• VIDE MI

Tim tycker jag är jättefint namn på en kille. Enkelt, stilrent och funkar internationellt.

• Leonie88

Risk för upprepning.

Tilja, Tilia, Terese/Therese, Tess, Thelma, Thea

Ted, Todd, Tomas, Toni/ Tony, Tobias, Tyr, Tyke

• Kaninbunny

Svea kan du ta, det är ett fint namn. Vilma var också fint liksom Olle (behöver inte alls vara något oseriöst eller konstigt med det) ville är också fint!

(Tuss är dock bara elakt det tycker jag du ska avvakta med. )

• Kaninbunny
    Oland78 skrev 2015-01-24 22:02:18 följande:

Teo, Tuva och Tage

Teo, Tuva och Tilda

Tuva är såå fint men snälla precis varenda unge heter Teo kom igen nu..
  • trollhona
    Kaninbunny skrev 2021-05-12 10:43:15 följande:
    Tuva är såå fint men snälla precis varenda unge heter Teo kom igen nu..
    Kanske för att tråden är från 2015 och hennes Teo är över 7 år nu.
  • Kaninbunny
    trollhona skrev 2021-05-15 17:58:42 följande:

Kanske för att tråden är från 2015 och hennes Teo är över 7 år nu.

Haha ja och en aldrig sinande ström föräldrar döper sina barn till Teo och tror att de är ensamma om detta ..
Svar på tråden Svårt med namn på "sladdis"..