• SANOJ

Kraftig mensvärk - HELA TIDEN!

Jag är i 8+1 och har under två veckors tid haft konstant mensvärk, hela tiden och stundvis jättekraftig. Det tar all min energi och har aldrig sovit så djupt och så gott som nu, så det är väl enda fördelen.

Är det normalt att ha så mycket mensvärk? Hur ont hade ni? Hur mycket kände ni av?

• Svar på tråden Kraftig mensvärk - HELA TIDEN!
  • Yesa93

När jag var gravid i oktober 2014, så hade jag också som mensvärk men det var inte kraftig, och fick lite blödningar.. Jag ringde min BM och frågade då sa hon att de är normalt med små blödningar och att få som mensvärk det för att livmodern växer... Jag fick missfall i december då var jag i vecka 7+4 .. Fick lite kraftigare mensvärk. Jag tycker du måste kontakta din BM.. Det är olika för alla, min Bm sa att om smärtan går och kommer så är det normalt det är tecken på att livmoder växer som den ska men om det är en kraftig mensvärk att de är stabilt och stannar då är det tecken på missfall .. Har du fått blödningar?

• SANOJ
    Yesa93 skrev 2015-01-16 11:11:59 följande:

När jag var gravid i oktober 2014, så hade jag också som mensvärk men det var inte kraftig, och fick lite blödningar.. Jag ringde min BM och frågade då sa hon att de är normalt med små blödningar och att få som mensvärk det för att livmodern växer... Jag fick missfall i december då var jag i vecka 7+4 .. Fick lite kraftigare mensvärk. Jag tycker du måste kontakta din BM.. Det är olika för alla, min Bm sa att om smärtan går och kommer så är det normalt det är tecken på att livmoder växer som den ska men om det är en kraftig mensvärk att de är stabilt och stannar då är det tecken på missfall .. Har du fått blödningar?

Jag har blött två gånger,första gången var det som när man upptäcker att mensen har kommit och andra  gång typ några droppar. Jag ringde 1177 och de sa att det var normalt att blöda lite i vecka4,8 och 12. Jag har inte blött mer efter det och det var en vecka sedan. Jag ska till BM på torsdag för inskrivningssamtal och tänkte fråga henne då om jag kan få göra ett ultraljud och se så allt står rätt till.
  • Yesa93

Jaha,, hoppas att allt ser bra, gör ett ultraljud och kolla att fostret ser bra ut .. Om du har blött lite så är det ett bra tecken! Det kanche för att livmodern växer allt för mycket så känns det som kraftig mensvärk, men lycka till :)!

• The Fugly

Hade väldigt väldigt mycket "mensvärk" med första barnet. Låg på soffan med vetekudde på magen så fort jag fick chansen och knaprade alvedon.

Svar på tråden Kraftig mensvärk - HELA TIDEN!