• nyckelpiga77

Vad har ni mulliga på er när ni tränar?

Ja nu ska det berömda nyårslöftet infrias...har äntligen bestämt mig för att ta tag i min övervikt och börja träna. Drar runt på en hel del övervikt (ca 25 kg) och ser ju ut därefter. Har tittat runt lite efter träningskläder och är smått förskräckt?! Hmm...inte visste jag att man redan skulle vara smal för att kunna träna Gråter Toppar som slutar vid naveln (NEJ), linnen (NEJ NEJ) och tights??! (NEJ NEJ NEJ!!!) Det känns tillräckligt svårt att ta sig till gymmet och svettas som en gris, måste jag visa upp mitt fläsk för alla samtidigt?! Vad har ni andra på er vid träning, speciellt då ni som är "plus-size" som jag? 

• Svar på tråden Vad har ni mulliga på er när ni tränar?
  • Maria 434

Nu är inte jag plusstorlek men jag har på mig det jag tycker är bekvämt när jag tränar. Och det är en stor helt vanlig t-shirt och ett par vida träningsbyxor.

Det finns mycket bra kläder som inte visa hela kroppen.

Hittar du inga bra träningsbyxor så går det ju lika bra med mjukisbyxor, så länge kläderna är bekväma för dig så kan du träna i vad du vill.

Lycka till!!

• BuoBä

Röhnisch har en kollektion som heter +Plus. Där finns lösare byxor och längre, vidare tröjor. Lite dyrare, men bra kvalitet och jag har ofta sett grejer därifrån på rea i sportaffärerna. Läs storleksguiden, för deras S är inte en vanlig S, utan större.

Annars får man leta runt bland de andra märkena, och inte bara se på gymkläder utan gå runt på alla avdelningar. Det som kallas överdragsbyxor kan tex funka, om de inte är för tjocka.

Träna INTE i en stor bomulls-t-shirt. De blir blöta och tunga och det är inte kul.

• JohCas

Jag är inte heller plus size eller mullig. Men även om jag skulle kunna ha en magtröja och de tightaste thightsen så väljer jag faktiskt mjukisbyxor och tshirt att gymma i. Man är ju inte på gymmet för att visa upp sin svettiga röv eller pattsvetten. Jag förstår inte vissa (män oftast) som måste slänga av sig sina tröjor under gympasset (min sambo och hans kusin gör detta). Hur skämmigt är inte det?

• Maria 434
    BuoBä skrev 2015-01-16 11:48:21 följande:

Röhnisch har en kollektion som heter +Plus. Där finns lösare byxor och längre, vidare tröjor. Lite dyrare, men bra kvalitet och jag har ofta sett grejer därifrån på rea i sportaffärerna. Läs storleksguiden, för deras S är inte en vanlig S, utan större.

Annars får man leta runt bland de andra märkena, och inte bara se på gymkläder utan gå runt på alla avdelningar. Det som kallas överdragsbyxor kan tex funka, om de inte är för tjocka.

Träna INTE i en stor bomulls-t-shirt. De blir blöta och tunga och det är inte kul.

Jag tränar i stor bomullst-shirt och det fungerar alldeles utmärkt.
    Jag trivs nämligen med att träna i en sån.
    Tror det är individuellt drt här med vad man trivs och träna i
  • Sisisisi

Jag har 25 kgs övervikt och tränar i tights och linne eftersom det är skönast. Har du kollat på H&M? Där finns lösare byxor i tunt material och linnen som inte sitter tight.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • HannaS86

Jag förstår inte heller hur det är tänkt, det är ju verkligen inte uppmuntrande inför att man ska börja träna att inte hitta några kläder man kan träna i. Jag har problem med låg ämnesomsättning och har svårt att ens behålla en vikt. Detta trots att jag instruerar 7 pass/vecka. Som det är nu har jag mycket muskler och mycket fett och det är nästan omöjligt för mig att hitta träningskläder, framförallt till underkroppen. Jag har 111cm runt rumpan, det motsvarar typ XXL eller liknande. Jag skulle vilja ha ett par tights och sen ha shorts över men jag hittar inga tighta byxor i den storleken. Jag skulle även vilja köpa shorts men nästan inga går över min röv :/ Nu för tiden köper jag ofta herrmodeller eftersom de har generösare storlekar.

Det jag skulle kunna tipsa om är reebok, att köpa från dem på nätet.De har storleksguider och jag tänker just ang shorts så är deras XL som är unisex för stora för mig medan L är liiite för små. 

• carolinawest
    nyckelpiga77 skrev 2015-01-16 11:25:19 följande:

Ja nu ska det berömda nyårslöftet infrias...har äntligen bestämt mig för att ta tag i min övervikt och börja träna. Drar runt på en hel del övervikt (ca 25 kg) och ser ju ut därefter. Har tittat runt lite efter träningskläder och är smått förskräckt?! Hmm...inte visste jag att man redan skulle vara smal för att kunna träna Gråter Toppar som slutar vid naveln (NEJ), linnen (NEJ NEJ) och tights??! (NEJ NEJ NEJ!!!) Det känns tillräckligt svårt att ta sig till gymmet och svettas som en gris, måste jag visa upp mitt fläsk för alla samtidigt?! Vad har ni andra på er vid träning, speciellt då ni som är "plus-size" som jag? 

Träningsbyxor och lite lösare linne
  • nyckelpiga77

Tack för alla tips! Ska kolla upp allt ni skrivit, nåt ska det väl finnas även för mig Flört

• Vlad

När jag började träna ville jag inte visa mig i de "typiska" gymkläderna, då hade jag lösa byxor (köpta på stadium) och t-shirt.

Efter ett tag blev fördelarna med tights för uppenbara för att ignorera. (de som har ork kvar att reflektera över andras kläder på gymmet tränar inte tillräckligt hårt)

• Lillalilla1987

Finns mjukisbyxor på Intersport, skulle tro det är Puma. Sådana som fotbollsspelare har när de värmer upp. Lösa och mudd vid benen. Mjukisbyxor. De är stora i storlekarna och väldigt sköna. Kan bli lite svettigt när man tar i ordentligt men jag tycker de är bekväma

Svar på tråden Vad har ni mulliga på er när ni tränar?