Störtblödningar med koagel v.17
Hej!
Jag är ny här och jag är beräknad till 29/6, så jag är i v.16+4 idag.
Jag har fått en del komplikationer och tänkte kolla om någon vart med om samma sak.
För några veckor sedan vaknade jag av kraftiga smärtor i magen och mycket (ca. 3 dl) blod som kom vaginalt. Efter besök på gynakuten kunde man konstatera att det var moderkakan som blödde och var framliggande (heter det så?). Bebisen mådde bra.
I förrgår natt vaknade jag igen av smärtor och gick på toa. Det kom mycket blod och sedan kom det ut en blodklump (koagel) som var lika stor som en tennisboll. Jag trodde först att det var moderkakan som hade lossnat.
Det slutade inte blöda utan rann okontrollerat så min man fick ringa efter ambulans. Väl inne på akuten kom det två lika stora koagel till och läkaren sa att hon aldrig sett något liknande innan.. Mirakulöst nog så säger dom att bebisen mår bra än så länge..
Jag är såklart nära bristningsgränsen och kan inte sluta oroa mig. Får inte så mycket svar från läkare och BM. Jag kommer inte så mycket mer hjälp förrän jag är i vecka 25, säger dom.
Är det någon som har varit med om något liknande? Ökar missfallsrisken? Är detta farligt för mig och barnet? Kan det innebära att jag komma föda alldeles för tidigt? Blir det ett snitt?
/ Kram