• attlangta01

Tips på IVF klinik?

Hej

Jag bor i Stockholm och är sekundär barnlös. Nu börjar vi överväga IVF. Har gjort varnliga hormonbehandlingar hos Sophiahemmet, är väl egentligen ganska nöjd med dem. Men ibland kan jag känna att de inte ser mig som en unik person, utan kör generella behandlingar. Jag vill känna att de tänker utanför the box. Men jag vet inte, det kanske är annorlunda om man gör IVF.

Så nu vill min fråga. Någon som gjort IVF där och är nöjda? 
    Eller ni som gjort IVF, vart har ni gjort det, vilken rekommenderar ni?

Vi kan tänka oss att titta utanför Stockholm också, typ Uppsala....
  • Svar på tråden Tips på IVF klinik?
  • Juli-a

Vi går på St Göran i Stockholm nu och är nöjda. Vi går via landstingen, vilket en del verkar avstå från då det sägs att man inte får lika bra hjälp som om man går privat, men vi tycker absolut att det funkar bra!

• snorklan
    Juli-a skrev 2015-01-20 10:25:08 följande:

Vi går på St Göran i Stockholm nu och är nöjda. Vi går via landstingen, vilket en del verkar avstå från då det sägs att man inte får lika bra hjälp som om man går privat, men vi tycker absolut att det funkar bra!

Vi gick också via landstinget och märkte inte av någon sådan särbehandling. Alla på kliniken, från reception till läkare, var otroligt tillmötesgående och vänliga mot oss.
  • gladpackad

ni som går på st göran, vilken läkare har ni? vi går hos reza men jag upplever henne som slarvig och svår att få svar från...

• snorklan
    gladpackad skrev 2015-01-21 13:42:40 följande:

ni som går på st göran, vilken läkare har ni? vi går hos reza men jag upplever henne som slarvig och svår att få svar från...

Hej

På st göran ivf finns det mig veterligen ingen dr som heter reza, däremot finns det en Helene, en Åsa och en Kerstin. Jag har träffat dem alla och tyckte att alla var lika bra. Har det börjat någon ny kanske? Eller menar du gyn stockholm som är en gynklinik (men ej ivf) som också ligger på st göran området?
  • Sammet

Jag gick på IVF Falun med distansläkare på hemmaplan för vul.
     Gillade dem skarpt, de skräddarsydde mycket, testade nya grejer när saker inte tog sig.
     Hade Staffan där, en riktig guldklimp.

Jag fick till slut (försök 4 )ett plus, med LEI (livmoderrispning innan ivf), intralipiddropp på recept, Predinisolon, Fragmin och de vanliga hormonstöden.

Fick också en kur Prasteron innan för att höga äggkvaliten.

Bra trepackspris och de gjorde undantag från åldersregeln som egentligen är på de paketen för mig, var 40 när jag gjorde försök 3 o 4.

• Juli-a

Gladpackad: Precis som Snorklan så känner jag inte heller till någon som heter Reza på St Göran, och jag går där nu.

Jag har fått träffa Kerstin varje gång tror jag, och hon har varit mkt bra!

• Fläderpärlan

Sammet... Är du fortfarande gravid? Vad glad jag blir då jag ska göra samma sak dom du efter flera misslyckade försök... Lei, dropp, prednisolon och fragmin, hoppas det fungerar bara :)

• dumdummast

Jag har gått i Umeå och jag tycker dom är helt underbara här. På oss tog dom alla prover och följde verkligen upp allt. Så jag har bara gott att säga om dom, samma han i Skellefteå visst verkade han virrig men samtidigt oerhört kunnig. Men Han träffar man bara om vill ha landsting finansierad ivf.

Så jag skulle mer än gärna välja umeå om vi vill ha ett syskon till bebisen i magen

• bbssk

IVF Kliniken/St Göran.

Gjorde utredning privat och ville först göra IVF privat där, men läkaren rekommenderade oss att söka genom landstinget.

Hon skrev remiss till Huddinge. När vi gick svar att de registrerat oss (tog ett par veckor, jag mailade dem) Ringde jag Vårdkansliet eftersom väntetiden är mer än 3 månader.

Nämnde då att vi gjort utredning på IVF Kliniken.

Tog några veckor igen och blev kallade till IVF Kliniken.

Så det gick jättesnabbt och vårdgarantin innebär INTE att man måste vänta 3 månader innan nan ringer Vårdkansliet. Utan det räcker att man vet att det är längre väntetid än 3 månader.

IVF kliniken har varit super mot både mig och min sambo.

Vi gjorde korta protokollet och jag blev gravid på första försöket med ett 2-dagars färskt embryo.

Är i vecka 38 nu! :)

Lycka till!!

• bbssk

Och lägger till. Finns ingen Reza på IVF kliniken St Göran. Vi träffade Helene Haesert och Kerstin. Bara kvinnliga läkare som jobbade då.

• bbssk

Såg nu att Reza var en kvinna.

Men i våras fanns bara Helene, Kerstin och Åsa där.

Svar på tråden Tips på IVF klinik?