Vill skriva avtal om barnen/rutiner efter skilsmässan - fel?
En av anledningarna till att vi skiljer oss är för att jag har -upplevt- att jag levt med en döv person, ibland tom förståndshandikappad. Oavsett vad jag bett om, så får jag ett "ja", sedan händer absolut ingenting.
Visst slipper jag allt det där när vi skiljer oss men vissa rutiner runt barnen och förskolan MÅSTE bara funka, och med just det är han hopplös. Glömmer saker jämt så barnen står utan rätt kläder antingen hemma eller på förskolan.
Är det rimligt att skriva ett avtal att vi gemensamt köper förskolekläder, tex, galonisar, lekhjälmar, allvädersstövlar osv, att de ALLTID ska finnas på förskolan. Och det vi sedan vill ha i varsitt resp hem får vi köpa själv var för sig. Som det är nu (innan vv rutinen kommit igång) funkar det inte alls och jag blir galen. Jag måste alltid dubbelkolla allt och kan inte lita på att han gör det han säger eftersom han sällan gör det. Eftersom jag alltid lämnar och han alltid hämtar är situationen oundviklig som det ser ut nu.
Så det jag undrar är om det är rimligt att ens skriva ett avtal och vad isf konsekvenserna skulle vara om man frångår det? Hur hade ni gjort?
I slutändan handlar det om att göra allt så tydligt och enkelt som möjligt för att minimera ev konflikter och irritationsmoment för barnens skull.