• LiljaVanilj

Försenad mens

Jag gjorde en titthålsoperation för en månad sen för att se om jag hade endometrios, och det har jag.

Nu är mensen 6 dagar försenad (den brukar vara regelbunden)

Någon som har nån erfarenhet av att mencykeln blir rubbad av op?

• Svar på tråden Försenad mens
  • Jag är bara jag

Blev den inte för mig,jag fick äl några dar efter op. som beräknat. Räknar du sen efter äl eller sen utifrån hur långa cykler du brukar ha?

• LiljaVanilj

Jag har ännu inte blivit kallad till gyn efter operationen så jag vet inte vad de har tänkt sig för behandling.

Nu när mensen är såhär sen börjar tankarna fara iväg och förhoppningar om att jag är gravid dyker upp...

Men jag törs inte hoppas riktigt...har försökt bli gravid i ca 5 år och är 39 år så... :)

Dessutom tycker jag att har pms från helvetet

• Jag är bara jag

När jag op:ades första gången fick jag medicin direkt som jag tog ett halvår. 7,5 månad utan mens var jag. Andra op.en syntes inga spår av endo. Märkligt att du inte fick nåt direkt! Men visst,du kan vara gravid också,man vet aldrig nämligen så testa igen du.

• Thotis90
    LiljaVanilj skrev 2015-01-18 11:42:38 följande:

Jag har ännu inte blivit kallad till gyn efter operationen så jag vet inte vad de har tänkt sig för behandling.

Nu när mensen är såhär sen börjar tankarna fara iväg och förhoppningar om att jag är gravid dyker upp...

Men jag törs inte hoppas riktigt...har försökt bli gravid i ca 5 år och är 39 år så... :)

Dessutom tycker jag att har pms från helvetet

Vad konstigt att de inte pratade med dig om det innan du gick hem. Har du tänkt på själv vilken behandling du skulle vilja prova? Jag äter dubbel dos minipiller och är nu blödningsfri och därmed nästintill smärtfri då den värsta smärtan var under mens. 

Jag försökte också bli gravid innan operationen (3 år), men vi vågade inte fortsätta efter operationen så nu ska jag äta mina piller till i maj så att kroppen får vila sen tänkte vi försöka igen.
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • skoterska

Hej
    Jag hade en cysta som togs bort via laparoskopiop i september, mensen skulle komma 3-4 dagar efteråt men dröjde ca 14 dagar. Jag fick klartecken från kliniken att börja med min behandling och precis 1 månad efter min operation sattes två ägg in. Jag är nu gravid i vecka 18!

• LiljaVanilj

Tack för svaren!

Jag fick mens idag så...:(

Ledsamt att jag inte var gravid, man börjar ju ofrivilligt hoppas ändå när mensen är försenad.

Humöret blev dock genast bättre...två veckors pms var inte att leka med

Jag tänker nog att jag vill vänta med behandling och fortsätta försöka bli gravid ett tag till...även om chanserna nog är små

• Thotis90
    LiljaVanilj skrev 2015-01-18 22:10:47 följande:

Tack för svaren!

Jag fick mens idag så...:(

Ledsamt att jag inte var gravid, man börjar ju ofrivilligt hoppas ändå när mensen är försenad.

Humöret blev dock genast bättre...två veckors pms var inte att leka med

Jag tänker nog att jag vill vänta med behandling och fortsätta försöka bli gravid ett tag till...även om chanserna nog är små

Jag skulle aldrig våga fortsätta försöka direkt efter en operation eftersom då risken är stor att endometriosen kommer tillbaka och det kan då bli värre. Det är därför jag kommer vara under behandling i 6 månader innan vi börjar försöka igen, så att endometriosen får en chans att torka ut.
  • Thotis90
    LiljaVanilj skrev 2015-01-19 22:07:36 följande:

Okej...men de tog inte bort något.

De var bara in och tittade

Då förstår jag. I mitt fall opererade de bort härdarna då jag hade mycket och de satt på ett avgörande område för att jag ska kunna få barn (de hade opererat bort härdarna i vilket fall som helst, men ändå). Jag behövde med andra ord opereras för att ha en chans att bli gravid.
Svar på tråden Försenad mens