• Anonym (Bia)

Om man inte vill vara ihop med en svart person, är man rasist då?

Så här är det.

Jag har inget emot färgade människor men skulle absolut inte kunna ha ett förhållande med en.
    Det känns så fel, vi är olika raser helt enkelt.

Jag har heller inget mot homosar men skulle inte kunna ha en väninna som är lesbisk.
    Hur vet jag att hon inte fantiserar om mig?

Vad tycker ni, är man någon sort fob då?

• Svar på tråden Om man inte vill vara ihop med en svart person, är man rasist då?
  • Anonym (Fob)

Jag har nog väldigt många fobier om man lyssnar på flertalet i denna tråd. Jag skulle aldrig kunna ha en (kärleks)relation med vare sig en svart/gul, en tjock eller en dvärg heller för den delen... Eller så har jag bara vissa "krav" och attraheras av vissa saker.

• Letitia
    Anonym (Fob) skrev 2015-01-23 06:22:06 följande:

Jag har nog väldigt många fobier om man lyssnar på flertalet i denna tråd. Jag skulle aldrig kunna ha en (kärleks)relation med vare sig en svart/gul, en tjock eller en dvärg heller för den delen... Eller så har jag bara vissa "krav" och attraheras av vissa saker.

Exakt. Jag respekterar absolut människor med olika funktionshinder - har t.ex. en väninna som är just extremt kortvuxen och dessutom rullstolsburen. Hon är intelligent och "witty"! Men för den skull skulle jag inte kunna bli attraherad av en man med samma problem, oavsett hur intelligent och witty han än var. Samma sak gäller förstås överviktiga.
  • Anonym (30 år man)

Min fru är svart och jag vit. Jag intresserar mig bara för tjejer som är mörkhyade.

Är jag en rasist mot vita seriöst?

• Anonym (Bia)
    Letitia skrev 2015-01-23 05:26:54 följande:
    Det finns riktigt snygga asiatiska män, MEN de flesta är korta och spensliga jämfört med nordeuropeiska män. Sedan ska de visst ha något annat som är litet också, jämfört med vita OCH svarta män!

Den här asiaten hade jag inte sagt nej till:
    Han var ju faktiskt rätt snygg, ja och den andra också.

Men det är so du säger, de är oftast korta och spensliga och jag är själv lång och föredrar längre män. Gärna med lite muskler också.  Tungan ute
  • Anonym (Bia)
    Anonym (30 år man) skrev 2015-01-23 06:56:08 följande:

Min fru är svart och jag vit. Jag intresserar mig bara för tjejer som är mörkhyade.

Är jag en rasist mot vita seriöst?

Inte enligt mig men säker enligt en hel del andra här i tråden.
    Var och en satsar på det som  känns rätt för dem.
  • Anonym (Bia)
    Letitia skrev 2015-01-23 06:49:07 följande:
    Exakt. Jag respekterar absolut människor med olika funktionshinder - har t.ex. en väninna som är just extremt kortvuxen och dessutom rullstolsburen. Hon är intelligent och "witty"! Men för den skull skulle jag inte kunna bli attraherad av en man med samma problem, oavsett hur intelligent och witty han än var. Samma sak gäller förstås överviktiga.
    Håller helt med här också!
    Det är stor skillnad på om det handlar om vänskap eller attraktion.
  • Soetkorv
    Det finns riktigt snygga asiatiska män, MEN de flesta är korta och spensliga jämfört med nordeuropeiska män. Sedan ska de visst ha något annat som är litet också, jämfört med vita OCH svarta män!

Fast alla asiater är ju inte korta och det är dåligt att generalisera alla till fördomar och vad ni ev har sett i Sverige. De kortaste männen enligt statistik är från Sydamerika/Latinamerika och vissa delar i Afrika, 
  • Soetkorv

Anonym (Bia) skrev 2015-01-23 11:08:14 följande:

Men det är so du säger, de är oftast korta och spensliga och jag är själv lång och föredrar längre män. Gärna med lite muskler också.  Tungan ute
    Jag är själv asiat och ni får givetvis föredra det ni vill. Jag vill bara påpeka att representationen av asiater av olika slag i Sverige är minimum och därmed även snygga asiater då. Det finns självklart östasiater med muskler och snygga sådana med, men smaken är som baken och det får man respektera. Men snälla generalisera inte efter stereotyper och fördomar att alla är korta utan muskler. Alla svarta är inte stora och har inte muskler vilket är en positiv? fördom. Bara för att ge lite exempel.

• Soetkorv
    Soetkorv skrev 2015-01-23 11:58:07 följande:
    Anonym (Bia) skrev 2015-01-23 11:08:14 följande:

Jag är själv asiat och ni får givetvis föredra det ni vill. Jag vill bara påpeka att representationen av asiater av olika slag i Sverige är minimum och därmed även snygga asiater då. Det finns självklart östasiater med muskler och snygga sådana med, men smaken är som baken och det får man respektera. Men snälla generalisera inte efter stereotyper och fördomar att alla är korta utan muskler. Alla svarta är inte stora och har inte muskler vilket är en positiv? fördom. Bara för att ge lite exempel.

Alla dessa är koreaner som jag själv.
  • NattaLind

Nej, det är man inte. Jag tänder inte på mörkhyade, jag kan absolut se en reklambild och uppfatta killen som snygg. Men jag känner ingen attraktion, och således kan jag heller inte vara tillsammans med en kille av denna typ.

Jag kan gärna vara vän och har inga problem med mörkhyade alls. Jag tänder bara inte på dem helt enkelt!

• Milie

Blir man attraherad av en svart man men stoppar sig själv för att han är svart, då luktar det rasism. Men blir man inte attraherad i första början så är det så klart inte rasism. Sånt kan man ju inte styra över.

• Anonym (Absolut inte)

Nej du är inte rasist eller homofob. Jag skulle heller inte dejta en svart tjej just för att jag inte tänder på det. Har vänner som är av annan hudfärg men jag skulle inte dejta. Jag tycker det är viktigt med viss sexuell attraktion och det finner jag inte hos mörkhyade. Och jag är inte rasist för det. Och ni som börjar grina över detta o säger att jag är det kan fara åt helvete. Man kan ju inte dejta nån man finner oattraktiv, iaf inte jag.

Svar på tråden Om man inte vill vara ihop med en svart person, är man rasist då?