• trolliz

Hur rensar jag barnets garderob?

Sedan sonen på 15 månader slutat växa så fort som under första året och efter födelsedag och jul och en barnklädesälskande mamma så känner jag att han har för mycket kläder.

Har redan rensat det jag tröttnat på eller håller på att bli för litet.

Men hur mycket behövs egentligen? Och hur ska jag tänka på bästa sätt?

Till våren och sommaren vill jag ju såklart ha plats för nytt roligt.

Tips Tack!

• Svar på tråden Hur rensar jag barnets garderob?
  • scanmia

Hur ofta tvättar du? Du behöver så mycket kläder så att du kan ta dig mellan tvättar med god marginal - lägg till extra byxor om du tänker börja potträna snart. På våren och sommaren tycker jag också att man behöver fler kläder för utelek sliter mer på kläderna och man har oftare blöta och leriga kläder som behöver bytas.

Jag har en näve säkerhetsnålar bredvid tvättkorgen och sätter en nål i plagg som av någon anledning inte passar längre, men inte är trasiga eller för slitna för att ärvas/doneras/säljas. Då går det snabbt att sortera ut dem när man viker ren tvätt. 

• HurpaSnurpa

Hej, du hade ju redan rensat din garderob så jag blev lite nyfiken på hur? Sålde du kläderna? Obestämd

Jag skriver en loppis-blogg i vår webshop som en del i vårt miljötänkande och tänkte att ni kanske hade tips på bra loppisar runt om i landet. Gärna med länkar till deras webplatser om de har någon. Skriv gärna in era förslag direkt på bloggen: 
    www.adeve.se/se/blogg-loppisar

Letar du nytt så får du gärna kika Cool runt i webshoppen på samma gång! 

• Quexet
    scanmia skrev 2015-01-19 16:17:57 följande:

Hur ofta tvättar du? Du behöver så mycket kläder så att du kan ta dig mellan tvättar med god marginal - lägg till extra byxor om du tänker börja potträna snart. På våren och sommaren tycker jag också att man behöver fler kläder för utelek sliter mer på kläderna och man har oftare blöta och leriga kläder som behöver bytas.

Jag har en näve säkerhetsnålar bredvid tvättkorgen och sätter en nål i plagg som av någon anledning inte passar längre, men inte är trasiga eller för slitna för att ärvas/doneras/säljas. Då går det snabbt att sortera ut dem när man viker ren tvätt. 

Vad smart! Den ideen snor jag på en gång! Skrattande För hur många gånger har man inte stått där när man viker tvätten o funderar, kunde hon fortfarande ha den här eller hur var det? Så åker den in i garderoben igen! 
Svar på tråden Hur rensar jag barnets garderob?