• LiddyBrocken

Lämnade min man för min sons kompis. Sonen pratar inte med mig?

Jag är 43 år och var lyckligt gift med min man i 15 år. Tills för 18 månader sen då jag inledde ett förhållande med min nu 19 åriga sons jämngamla kompis. Det började med lite oskyldiga flörtar och kommentarer men kärleken växte fram och vi kom ut som ett par för 10månader sen. Jag lämnade min man för 11 månader sen. Han flyttade ut direkt och min pojkvän flyttade in för 6 månader sen. Jag och min man har fortfarande ett bra förhållande bara inte med någon kärlek inblandad längre. Mkna andra barn (2, 8, 10 år) är väldigt störtande i mitt och min nya pojkväns förhållande. Och Alla runt om kring oss är väldigt stöttande i vårat förhållande förutom min son.... Han pratar inte längre med mig? Jag förstår inte Varför? Jag var alltid lycklig sålänge min mamma var lycklig så varför kan inte min son känna samma lycka för mig????

Vad har jag gjort för fel?!?!?!

Kan någon SNÄLLA förklara hans obegripliga beteende?

• Svar på tråden Lämnade min man för min sons kompis. Sonen pratar inte med mig?
  • Hane

Själviskt av dig, du tänkte bara på din egna känslor och sket i din mans, din sons och dina andra barns känslor.

Samhällets förfall.

• Förtryckt
    LiddyBrocken skrev 2015-01-19 20:00:04 följande:
    Klart som fan jag hade stöttat dom? Jag vill det bästa flr min son! Och är han kär så är jag gladf
    MEN GUUUU tänk om din son blir kär i typ din syster, kusin eller bästa väninna. Match made in heaven! Fantastiskt med folk som tar för sig och aldrig känner av några tabun!

Jag kan rekommendera att ni bakar en plåt gräsbrownies och bjuder över sonen och haggan han har med sig och så kan ni chat it out!

PEEACE BITCHES
  • Rainbow gg

Hade det varit en 43 årig man som lämnat sin fru för en 19årig tjej hade tråden haft många mer svar, och inte positiva sådana..

• Rakad Apa

Njut så länge det varar, han kommer att tröttna tillslut.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Maglizz

Hade min mamma/pappa blivit tillsammans eller haft ihop det med någon av mina kompisar så hade jag satt upp ett finger i nyllet på dom och bett dom dra dit solen inte lyser! Fruktansvärt, inget jag hade förlåtit lätt.

Jag förstår din son skarpt!

• ölburk2

Ja våld löser allt! Mer våld åt folket! Suck...

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Mrs Moneybags

Men är det verkligen så svårt att förstå...

Din son är ju bara 19 år och i mångt och mycket ett barn fortfarande. Som sådant sätter man sig själv i första rummet och utgår från sig själv. Han kan inte prioritera din lycka förrän han blir fullt vuxen, kanske 25-30 år. 

Det är klart som korvspad att han tycker att det är pinsamt att hans nya styvfar är lika gammal som han själv. De yngre barnen ser din nya kille som en vuxen man, därför har de inget problem med honom - för dem spelar det ingen roll om han är 19, 30 eller 50. Alla de åldrarna betraktas som vuxna för ett yngre barn. Det kanske du kommer ihåg själv, om du tänker tillbaka? 

Varför är du så oförstående mot din son? Kan du försöka sätta dig in i hans känslor? Det är DU som är mamman, så det är också du som har ansvar för din relation med din son ännu så länge. Du får ta initiativ till ett samtal som inte utgår från dig själv, utan där du visar intresse för att höra hans sida av saken. Försök att inte prata så mycket om hur lycklig du är osv, utan prata mer om din sons känslor. 

Det kan hända att din son inte kommer att acceptera din pojkvän på många år. Då får du fråga din son hur ni ska ha en relation ändå, om ni ska träffas på egen hand osv. 

Du säger att du var lycklig så länge din mamma var lycklig, men det var ju du och din situation. Nu handlar det inte om dig, nu handlar det om varför din son inte pratar mer med dig. Sluta sätt dig själv främst. 

• Stjärnfall76

Jag förstår din son, Och jag förstår dig också.

Men när förhållandet är slut så tror jag att kontakten kommer att bli bättre med din son. Det lär ta slut eftersom han är så ung. Få så unga binder sig för livet.

Och tar det inte slut så hoppas jag att din son kommer tillbaka när han har smält det hela.

• LiddyBrockem

Vill bara uppdatera er lite!

Igår gick vi ut till familjen att vi väntar ett litet barn! Min son var självklart inte glad, men just nu har jag inte tid att tänka på honom! Hoppas alla har det bra ute i vårvädret!

OBS! Var tvungen att göra en ny profil pga att jag glömde lösenordet. Därav namnbytet!

• LiddyBrockem
    Joddu skrev 2015-03-24 15:06:02 följande:

Vet hur du känner TS! Har vart med som samma sak!

Åå snälla berätta. Hur reagerade omgivningen? Din familj? Är ni frf tillsammans? :) all lycka till er<3
  • SussiGD
    KarroJudenstedth88 skrev 2015-05-15 19:51:17 följande:

Är detta seriöst?!

Undrar med om detta kan vara seriöst?
  • SussiGD
    Joddu skrev 2015-03-24 15:06:02 följande:

Vet hur du känner TS! Har vart med som samma sak!

Hur har du vart med om samma sak?
  • lHAHAHA

Du är 43 år gammal och ska skaffa en unge med din sons kompis. Du har "inte tid att tänka" på din egen son heller?

Antingen är du ett troll eller bara riktigt jävla dum i huvudet. Usch och fy för dig,äckel.

Svar på tråden Lämnade min man för min sons kompis. Sonen pratar inte med mig?