• Rosita1980

Min son blir retad för att jag arbetar som massös

Hej, 

Mina Barn går i lågstadiet på en - vad som sägs vara - bra skola i Malmö. Området är bra och föräldrarna trevliga. Är ensamstående för tillfället och arbetar som massös. Att arbeta som massös är inte jättebra betalt som anställd, men jag har planer på att starta upp eget. 

Nu till problemet. Min son har tydligen fått höra på rasten av en kompis att det går ett rykte om att jag ger happy endings på mitt jobb. Obestämd Vet inte vad jag ska göra, får panik, fjärilar i magen

• Svar på tråden Min son blir retad för att jag arbetar som massös
  • Benedicte127

Försök hitta den som sprider rykterna och anmäl personen för förtal.

• Punkster

Vad jag reagerar på är att lågstadiebarn vet vad en happy ending är för något. Och om det nu visar sig att barnen springer runt och retar din son så tycker jag att du naturligtvis ska ta upp det med personalen på skolan. Be om fortlöpande kontakt kring hur de ska få problemet att upphöra. 

Att polisanmäla lågstadiebarn för förtal fungerar tyvärr inte.

• Jeanetteemilia

Om det är klasskamrater som håller på, varför inte bestämma med läraren att du får komma och prata med klassen? Berätta om ditt jobb, de vet helt säkert inte vad det är du gör. Ge dem fakta :)

• Filiplopp

Fråga din son vilket barn det är som retas. Ta sedan upp det med läraren.

• YouNameIt
    Punkster skrev 2015-01-20 14:28:28 följande:

Vad jag reagerar på är att lågstadiebarn vet vad en happy ending är för något. Och om det nu visar sig att barnen springer runt och retar din son så tycker jag att du naturligtvis ska ta upp det med personalen på skolan. Be om fortlöpande kontakt kring hur de ska få problemet att upphöra. 

Att polisanmäla lågstadiebarn för förtal fungerar tyvärr inte.

Det är väl nån puckad pappa som snackat med grabbarna om sina turer till Thailand.
Svar på tråden Min son blir retad för att jag arbetar som massös