• Wictoria1984

ivf start februari

Är 30 år gammal och startar vårt första ivf försök 27/2. Det enda de hittat efter alla undersökningar, prover mm är en konstant tunn bitvis skadad slemhinna. Sprutorna och äggplockningen skrämmer mig men det är ju bara att bita ihop. Fler som vill följas åt och stötta varandra?

• Svar på tråden ivf start februari
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-03-22 16:38:15 följande:

Fick du tillbaka på lördagen. Jag hade önskat att de kunde växa dem lite till. Men jag hoppas att det tar sig

Ja lördag. Dem säger ju att det bästa stället är i livmodern och dem väljer ut det finaste, så vi får väl lita på deras omdöme.
  • savannasmamma

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in här.

Vi är på vårt tredje ivf ( färsk)

Är på ruvardag 5 med 5- dagars blasto

Har dotter född -09. ( ej ivf)

Sen 5 missfall.

Två första ivf har vi kört korta.

Denna gången ändrades till långa .

Dom plockade 21 ägg 13/3

Varav 19 befruktades.

Varav det till sist blev en blasto i magen och 6 blasto till frysen. Har 4st 8-celliga i frysen med.

Både vårt första och andra försök har jag fått positiva gravtest.. Men hcg värdena har inte varit höga nog..

Denna gången ska jag inte testa innan testdag 28/3

Känns som jag måste veta värdet inte pm det bara är positivt..

Vi håller till på triangeln i Danmark.

Ska kanske tillägga att jag äter kortison denna behandlingen med mot missfall.

Håller alla tummar och tår för er alla!!

Kram Annicka

• Bergamott83
    Gweny skrev 2015-03-22 18:37:38 följande:
    Ja lördag. Dem säger ju att det bästa stället är i livmodern och dem väljer ut det finaste, så vi får väl lita på deras omdöme.
    Vi får verkligen hoppas på det. Hoppas det tar sig för oss båda=)
  • Gweny

Savannasmamma>> Välkommen hit! Hoppas det kommer gå bra för dig denna gång. Vad exakt är det kortisonet för, som motverkar mf?

Bergamott>> ja skönt ligga så lika och få prata av sig med.

• savannasmamma

Gweny- prednisolon heter den sorten jag äter. Står en del om det på deras hemsida. Finns även studier som visar sig väldigt bra om det.

Om man har högt immunförsvar så stöter kroppen bort främmande föremål( graviditet) men med kortison i kroppen så ska det vara bevisat annorlunda. Detta är vad min ivf läkare säger.. Och vad jag läst. Sen om det kommer fungera bättre för oss ingen aning.. Stoppar i mig dom iallafall:)

• Gweny
    savannasmamma skrev 2015-03-23 06:46:26 följande:

Gweny- prednisolon heter den sorten jag äter. Står en del om det på deras hemsida. Finns även studier som visar sig väldigt bra om det.

Om man har högt immunförsvar så stöter kroppen bort främmande föremål( graviditet) men med kortison i kroppen så ska det vara bevisat annorlunda. Detta är vad min ivf läkare säger.. Och vad jag läst. Sen om det kommer fungera bättre för oss ingen aning.. Stoppar i mig dom iallafall:)

Ah ok. Ja har läst om dem som har för aktivt immunförsvar. Hoppas det ska hjälpa nu då.
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-03-23 08:03:30 följande:

Hej tar man reda på om man har för aktivit immunförsvar?

Jag har bara läst om dem som haft mycket problem el flera mf, som vänt sig till kliniker utomlands bla Aten. Där finns mycket bättre utredningar och hjälp att få än i Sverige. Följer bla ens blogg om det Och några i andra trådar.
  • Bergamott83
    Gweny skrev 2015-03-23 08:34:52 följande:
    Jag har bara läst om dem som haft mycket problem el flera mf, som vänt sig till kliniker utomlands bla Aten. Där finns mycket bättre utredningar och hjälp att få än i Sverige. Följer bla ens blogg om det Och några i andra trådar.
    Vad är det för blogg?
  • 89Madeleine

Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"

Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.

Svar på tråden ivf start februari