• Bananpaj12345

Har fått nog av mammas kille!

För snart 8 år sedan gifte sig min mamma med en idiot. Jag var då ca 9 år gammal så jag hade inte mycket att säga om saken.
    Vi har egentligen aldrig kommit överens men senaste tiden har det spårat ur.

Det finns inget bra med honom och han gör verkligen ingenting mer än att sitta vid datorn hela dagarna där han spelar och porrsurfar. Vi har ett flertal gånger kommit på honom när han kollar. Han är arbetslös, söker inga jobb och lever på min mamma som studerar till läkare. Han har själv sagt att det ska bli så skönt när hon är färdig läkare och han kan leva på hennes pengar då hon kommer tjäna mycket bättre. 

Vårat hem är en enda röra. Det är smutsigt och skitigt överallt.
    Han hjälper aldrig till med att diska eller städa och trots att jag och min syster försöker hålla rent så skiter han ner igen. Detta är min helsyster. 
    Jag har även en halvsyster på 10 år som min mamma fått tillsammans med idioten. De klarar knappt av henne. De har inga regler eller krav för henne att följa utan hon gör vad hon vill. Hon är grovt övervikt, äter vad hon vill, går runt i skitiga kläder och luktar ständigt kiss, då hon aldrig badar och tvättar sig rent.
    Varken mamma eller idioten bryr sig. Socialen har ett flertal gånger vart inblandade då skolan reagerat på min halvsyster när hon kommit till skolan, men ändå sker ingen förändring. Socialen ser inte hur det egentligen är då mamma bett mina mostrar komma och storstäda varje gång innan socialen kommer, för att dölja hur det egentligen är.
    Förutom hur slapp och lat han är, så är han en riktig ögontjänare. Han hotar och är elak mot mig och min helsyster, bakom ryggen på våran mamma, och försöker få henne att tro att det är vi som är de "dåliga". Han har hotat och jagat oss med kniv, viftat med knytnävarna framför oss och önskat att jag ska dö. Han vill att hon ska kasta ut oss så han kan fortsätta leva ett slappt liv med henne utan att behöva jobba.  
    Min mamma orkar inte ta tag i situationen utan sitter hela dagarna vid sin dator när hon inte är i skolan. Dom umgås inte med varandra utan sitter i varsitt rum
    på varsin våning av lägenheten när de spelar. De kommunicerar nästan aldrig med varandra. Trots att de inte har någon kärlek kvar för varandra så påstår hon
    ständigt hur bra han är och hon vägrar välja mellan honom och oss döttrar. 
    Jag önskar att min mamma kunde inse vilket dåligt val hon gör när hon väljer honom framför oss, eftersom hon hela tiden försvarar honom och är på hans sida,
    istället för mig och min syster. Vi har snart gett upp eftersom min mamma aldrig kan se hur fel detta är. Hon säger att hon tycker vi ska flytta till våran
    pappa ifall vi inte kan komma överens med idioten, och vi funderar snart på att göra det om det inte sker en rejäl förändring. Det är dock tråkigt eftersom vi
    älskar våran mamma och vill bo hos henne om det inte vore för att idioten beter sig så äckligt mot oss.
    Jag klarar inte längre av det, att bo ihop med någon som glor på mig när jag duschat, är närgången, smyger in i mitt och min systers rum på natten när han tror att vi sover, torkar sig i armhålan med familjens gemensamma handdukar och hänger tillbaka. Behöver jag tillägga att han och min yngsta halvsyster badar nakna tillsammans i badkaret?
    Snäll hjälp, vad ska jag göra?
    Hjälp!
  • Svar på tråden Har fått nog av mammas kille!
  • Maria 434

Hur kan han bada naken med din halvsyster om hon aldrig tvättar sig? Har dom inget vatten i badkaret?

Jag tycker din mamma verkar vara lika knäpp som sin sambo

• Bananpaj12345

Maria, det är när hon väl tvättar sig som detta förekommer, vilket blir högst 1-2 ggr i månaden.

• sextiotalist

Ring själv till soc och be dom komma på ett ej annonserat besök.

• TigerLilySwe

Ja du, det var en tråkig beskrivning av ert liv. Vad ledsen man blir av att ni har det så här. Jag ser två möjligheter för dig, ena är flytta till fadern och bo där tills studenten och sen på börja ditt egna vuxenliv. Det andra är att dokumentera med bilder eländet och ta kontakt med socialtjänsten, oklart vad som kommer ur det. Soc kan vara bra med gott resultat, ibland tar det längre tid och det blir inte den förändring man hade hoppats på. Men så här eländigt ska ni inte ha det? Finns ingen nära anhörig du kan ta stöd av? Din pappa, mostrarna, lärare eller mormor?

• Phalaenopsis

Spela först in så mycket som möjligt med mobilen för att stärka dina argument inför mamma/soc/släkten.

Svar på tråden Har fått nog av mammas kille!