• tessum

Någon som är bra på hundraser?

Såg världens sötaste hund idag och blev nyfiken på vilken ras det kunde vara, någon som kan hjälpa mig lista ut det?

Medelstor till stor hund

Öronen var stående och mer rundade än spetsiga.

Inte långhårig men ändå "fluffig"

Såg ut lite som en nallebjörn

Färgen på denna var vit och ljusbrun/gul

• Svar på tråden Någon som är bra på hundraser?
  • Gweny

Såhär ser min cremefärgade chow chow ut. (valp) finns i ljusare nyans med. Finns bla i ljusrött och fawn också.

• LunaLovegood

Låter som spets-ras, kanske akita eller shiba (fast shiban är nog för liten). Skulle bli lycklig om jag såg en akita, det är den vackraste hunden på jorden men har aldrig sett en i verkligheten, de är nog inte så vanliga.

• tessum

Chow Chow var underbar! Men den hade kortare hår, mer lik bilden i andra inlägget.

Men det är mycket möjligt att det var en blandras också

• Gweny
    LunaLovegood skrev 2015-01-20 23:19:48 följande:

Låter som spets-ras, kanske akita eller shiba (fast shiban är nog för liten). Skulle bli lycklig om jag såg en akita, det är den vackraste hunden på jorden men har aldrig sett en i verkligheten, de är nog inte så vanliga.

Ja akitan är en favoras med. Beundrar dock på avstånd, då dem kräver mycket aktivering än som passar oss. Åk till en hundutställning, där är dem ofta med. Var vän med en som födde upp amerikansk akita. Så haft nära kontakt med flera. Otroligt ståtliga. Lik en chowe på sättet i flera aspekter.
  • LunaLovegood
    Gweny skrev 2015-01-20 23:25:15 följande:
    Ja akitan är en favoras med. Beundrar dock på avstånd, då dem kräver mycket aktivering än som passar oss. Åk till en hundutställning, där är dem ofta med. Var vän med en som födde upp amerikansk akita. Så haft nära kontakt med flera. Otroligt ståtliga. Lik en chowe på sättet i flera aspekter.
    Ja det är tyvärr inte en ras som passar mig heller. Skulle gärna åka på hundutställning någon gång! Är nog sällan/aldrig någon här i den lilla håla där jag bor.
    Däremot har jag sett shiba ett par gånger, då kan jag inte låta bli att titta ordentligt Glad
  • myy
    puss02 skrev 2015-02-03 00:19:26 följande:

Chihuahua.

Det får vara en väldigt stor chihuahua då.
Svar på tråden Någon som är bra på hundraser?