• annaa83

gnyr, gnäller och bökar hela natten lång!

Gud vad jag längtar efter att få sova en natt, att både jag och 13 månaders killen ska sova en hel natt!

Han somnar i sin säng runt 19:30, sover gott till kl 22 vill ha sin välling då. Sover sen vidare till 00, eller 01, sen ligger han o gnyr, bökar, gnäller med stängda ögon... Tills han bokat sig upp till sittande position.

Då skriker han, verkar inte fatta hur han ska lägga sig ner själv. Får han välling igen så sover han några timmar ostört. Får han inte välling så fortsätter detta i timmar! Han har hållt på såhär i evigheter.

Tips mottages.

Testat glutenintolerans och det var negativt.

• Svar på tråden gnyr, gnäller och bökar hela natten lång!
  • jenny99

Min syster har en 10 månaders pojk som hållit på så här sen länge,nästan från början.Gnyr och pustar och låter i sömnen och bökar.Riktigt jobbigt för det stör sömnen.Igår kom hans första tand som varit på g ,jag hoppas det beror på det.Annars ska min syster prova att låta hennes sova i eget rum.

• Cathy

Hej! Vi har haft likadant med vår tjej som är i samma ålder. Nu sover hon bättre och om hon vaknar på natten så räcker det att jag 'vaggar' henne (spjälsängen har hjul), innan hon hunnit upp i sittande ställning. Ibland ger jag henne vatten och det verkar som att hon är törstig för efter det sover hon gott resten av natten. Men jag ger ingen välling på natten. Vet inte vad som egentligen hjälpt - har gett välling innan hon lägger sig så nu vaknar hon inte längre två timmar efter för att äta, har en nattlampa och lugnare kvällar (utan en massa ståhej med pappa) och tydlig rutin innan sänggående. Har märkt att hon sover sämre om hon sovit för mycket/för sent på dagen (efter kl 16) eller om vi försöker lägga henne för tidigt. Lycka till, det kommer att bli bättre!

• Kasperina

Min dotter som är 24 månader har hållit på så sen hon var ca 10 månader. Ibland sätter hon sig upp och gråter, men oftast räcker det att jag lägger handen på henne för att hon ska lugna ner sig och somna om, ibland behöver hon få en flaska för att lugna sig. Jag har inte försökt något särskilt utan bara konstaterat att hon sover bäst när jag ligger bredvid henne och numer sällan vaknar när jag ligger där. Jag utgår från att det går över så småningom och är glad att hon inte längre vaknar flera gånger varje natt

Svar på tråden gnyr, gnäller och bökar hela natten lång!