• jmynt

ont och tryck neråt v.24+0491460080

Hej, jag behöver lite hjälp. Väntar mitt fjärde barn och är nu i v.24 . Sen ett par timmar tillbaka får jag grymt ont och ett tryck neråt så fort jag är uppe och rör på mig. Det gör även ont att sitta vanligt får liksom halv ligga i soffan. Smärtan jag får sitter i hela tiden men blir värre men jämna mellanrum för att efter nån minut släppa av lite igen. Problemet är att jag har jätte svårt att avgöra om magen blir hård.

Nån som har haft liknande? Kan inte åka in och kolla förens i morgon bitti pga att jag är ensam hemma med tre barn.

• Svar på tråden ont och tryck neråt v.24+0491460080
  • Nyfiken gul

jag hade definitivt ringt in och rådfrågat förlossningen och hört vad dom anser om saken. 

sen hade jag ringt runt och  kollat om nån kompis, kollega, granne - vem som helst har kunnat ställa upp med kort varsel som barnvakt OM utifall att du måste åka in antingen för att dom tycker så eller för att du helt enkelt måste... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

det är också helt okej att ta med barnen in om du måste för att det har satt igång för tidigt .  

• jmynt

Jag har ingen som kan komma med så kort varsel. Gubben kommer hem om fem timmar ungefär. Dom blir mest sura på förlossningen om man ringer och vill ha råd men inte kan komma in för en koll. Dom brukar inte ta en på allvar heller. Men blir det värre så åker jag in när gubben kommer hem.

Nyfiken gul skrev 2015-01-21 19:49:37 följande:

jag hade definitivt ringt in och rådfrågat förlossningen och hört vad dom anser om saken. 

sen hade jag ringt runt och  kollat om nån kompis, kollega, granne - vem som helst har kunnat ställa upp med kort varsel som barnvakt OM utifall att du måste åka in antingen för att dom tycker så eller för att du helt enkelt måste... 

• Nyfiken gul
    jmynt skrev 2015-01-21 19:55:36 följande:

Jag har ingen som kan komma med så kort varsel. Gubben kommer hem om fem timmar ungefär. Dom blir mest sura på förlossningen om man ringer och vill ha råd men inte kan komma in för en koll. Dom brukar inte ta en på allvar heller. Men blir det värre så åker jag in när gubben kommer hem.

då tycker jag att du ska ringa 1177 istället och rådfråga där till att börja med. 

jag tycker du ändå ska ta det på allvar. i vecka 24 ska man inte ha såna värkar som du beskriver.  

jag hade packat in mig i en taxi med barnen och åkt in bara för att ta en koll.   Eller helt enkelt ringt hem gubben och sagt att du måste åka in. 

på fem timmar hinner det hända mycket saker som inte får eller ska hända. Det behöver inte vara något men det vet du ju inte.  Eftersom du själv reagerar så känns det ju inte som det brukar.  

Börja med att ringa , sjukvårdsrådgivningen eller förlossningen.  Sen hade jag ringt taxi, beställt ambulans , tagit buss, liftat eller ringt hem gubben, vad som helst bara det går att ta sig in .   
Svar på tråden ont och tryck neråt v.24+0491460080