Anonym (Gigi) skrev 2015-01-24 17:15:04 följande:
Har tagit upp frågan om ett gemensamt konto där vi sätter in samma summa som ska gå till tex dammsugare. Och jo det kunde han allt tänka sig så det ska införas från nu, och jag sa till att dessa pengar är bara till vårt hushåll inte att handla grejer till hans barn.
Började räkna på vad han köpt till barnet som hamnat hos mamman bara från semestern och fram till nu. Det är en sjukt massa pengar som gått åt.
Mobil 6000 kr
Vinterkläder + skor 1500 kr
Övriga kläder ca 1500 kr
Surfplatta 3500 kr
Laptop 4000 kr.
Och nu denna datorn 7000kr
Alltså är det rätt.
Barnet har alltså en stationär dator hos pappa som du tidigare sa och snart en hos mamma, och på det en surfplatta och en laptop? men ni ska ha en dammsugare för 200 kr fast du har allergi?
ursäkta men lider din man av någon slags störning eller är han bara en egositisk idiot? ja man är en egoist om man bara tänker på sitt och det sina och det är uppenbart att han inte räknar dig till de sina. Du prioriteras int ens sist, du proioriteras inte alls.
Aldrig jag hade stått ut med en sån man, han utnyttjar ju dig, du får betala mer mat och alla extra utgifter, som den nya dammsugaren.
Sen på det att han inte ens kan bjuda dig på middag eller bio eller liknande..? grattis du är ihop med en snål man som unyttjar dig, tänk efter hade han inte varit ihop med dig och ni delat oå alla utgifter så hade han ju inte haft råd med att lägga ut så mycket på faktiskt onödiga lyxprylar.
Jag hade sagt att om inte saker ändrar sig så kommer det bli tal om särbo och då får han definitivt ändra på sitt tankesätt och sin ekonomi.
Att lägga lite extra på sitt barn är helt ok men att det egna hushållet ska bli lidande på nödvändiga saker pga av kyxprular det är inte ok, inte heller att en person får en massa tid och uppmärksamhet medans den andre inte ens får en middag, sen spelar det ingen roll om det är partnern eller barnet det är inte ok att behandla personer olika i en familj