Ludvig, Sophie och
Vilket namn passar en lillasyster?
Vilket namn passar en lillasyster?
Svårt, röstade på Andrea till slut.
Louise - Vackert, klassiskt, bra och gångbart på alla vis. Kan bli fula smeknamn i stil med "Lollo". Av någon anledning får jag rysningar av namnet. Gör du däremot om det till Louisa så smälter jag.
Wiveca - Stör mig på stavningen, läser bara in Wica.Viveca/Viveka bättre. Vackert, starkt, eget, gångbart. Ändå gillar jag det inte riktigt, känns murrigt på något vis. "Vivvi" coolt och sött smeknamn.
Leonie - Lite för prinsessigt och mjukt för min smak. Personligen så får jag spunk av allt som kan leda till "Leo". Egentligen är det också ett bra och gångbart namn.
Andrea - Vackert, starkt, ståtligt, klassiskt, bra på alla vis, gångbart, enkelt. Lite fult på min dialekt.
Thomasine - Så vackert och ståtligt. Men något omständigt. Kommer nog bli många olika kreativa uttal och stavningar. Blir smeknamn.
Denise - Får obehagskänslor. Har nog något med min erfarenhet av persontypen att göra. Det liksom låter beräknande och kallt samtidigt som namnet i sig är rätt mjukt och vekt.
Alexia - Känns både barnsligt, prinsessigt och fjortis/bimbo. Lär bli Alle/Alex. Alexa något vackrare.
1. Andrea(eller Louisa)
2. Louise
3. Wiveca
4. Thomasine
5. Leonie
6. Denise
7. Alexia
Min röst föll på Louise!
1. Louise - Ett vackert namn som dock är ovanligt bland barn, vilket är jättebra, jag älskar sådana namn!
2. Wiveca - Men hellre Viveka eller Viveca, det blir krystat att använda både dubbel- och enkel-v. Ett namn som jag egentligen tycker är lite tjusigare än Louise men samtidigt gillar jag inte viv-ledet.
3. Leonie - Känns lite för trendigt för min smak men annars är det rätt sött!
De andra gillar jag inte alls tyvärr!
Andrea!
Röstade på Andrea. Louise som knapp tvåa.
Viveka (med enkel stavning). Av den anledningen att ni antagligen får vara ganska ensamma om det, samtidigt som det är ett "riktigt" namn.
Louise passar bäst ihop med Ludvig och Sophie.