• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ludvig, Sophie och
  • fluu

Svårt, röstade på Andrea till slut.

Louise - Vackert, klassiskt, bra och gångbart på alla vis. Kan bli fula smeknamn i stil med "Lollo". Av någon anledning får jag rysningar av namnet. Gör du däremot om det till Louisa så smälter jag.

Wiveca - Stör mig på stavningen, läser bara in Wica.Viveca/Viveka bättre. Vackert, starkt, eget, gångbart. Ändå gillar jag det inte riktigt, känns murrigt på något vis. "Vivvi" coolt och sött smeknamn.

Leonie - Lite för prinsessigt och mjukt för min smak. Personligen så får jag spunk av allt som kan leda till "Leo". Egentligen är det också ett bra och gångbart namn.

Andrea - Vackert, starkt, ståtligt, klassiskt, bra på alla vis, gångbart, enkelt. Lite fult på min dialekt.

Thomasine - Så vackert och ståtligt. Men något omständigt. Kommer nog bli många olika kreativa uttal och stavningar. Blir smeknamn.

Denise - Får obehagskänslor. Har nog något med min erfarenhet av persontypen att göra. Det liksom låter beräknande och kallt samtidigt som namnet i sig är rätt mjukt och vekt.

Alexia - Känns både barnsligt, prinsessigt och fjortis/bimbo. Lär bli Alle/Alex. Alexa något vackrare.

1. Andrea(eller Louisa)
    2. Louise
    3. Wiveca
    4. Thomasine
    5. Leonie
    6. Denise
    7. Alexia

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne

Min röst föll på Louise!

1. Louise - Ett vackert namn som dock är ovanligt bland barn, vilket är jättebra, jag älskar sådana namn!

2. Wiveca - Men hellre Viveka eller Viveca, det blir krystat att använda både dubbel- och enkel-v. Ett namn som jag egentligen tycker är lite tjusigare än Louise men samtidigt gillar jag inte viv-ledet.

3. Leonie - Känns lite för trendigt för min smak men annars är det rätt sött!

De andra gillar jag inte alls tyvärr!

• Palestrina

Viveka (med enkel stavning). Av den anledningen att ni antagligen får vara ganska ensamma om det, samtidigt som det är ett "riktigt" namn.

Svar på tråden Ludvig, Sophie och