• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ludvig, Sophie och
  • fluu

Gustaf - Så vackert, enkelt, klassiskt och gångbart. Gillar det med just den stavningen. Risk för fula smeknamn. Känns lite platt och anonymt på något vis.

Willem - Underbart! Både estetiskt vackert och ståtligt och starkt! Så eget, men ändå enkelt. Gångbart på alla vis. I Sverige blir det väl tyvärr "Wille".

Oscar - Underbart vackert. Föredrar dock med k. Ett namn som har det mesta. Det låter snällt, gemytligt och lite busigt. Samtidigt vackert, manligt, gångbart och starkt. Enkelt så det förslår. Kanske lite uttjatat. "Alla" i min ålder heter så.

Henric - Föredrar absolut med k. Starkt och vackert namn. Kul med "fel" generation. Gångbart och enkelt på alla vis. Låter snällt. Hoppas att ni slipper "Henke". 

Edvard - Tjusigt! Kanske lite för tjusigt och prinsligt för min smak. Men vackert, seriöst och gångbart är det. Kan bli något smeknamn i stil med "Eddie/Ed". Om ni bor i Sverige vill säga.

Ian - Kopplar bara till Ian W och det sabbar namnet för mig. Alternativ koppling är Öldrickande lågutbildad fotbollssupporter från engelsk småstad. Låter vackert och lite busigt. Jag blir inte riktigt klok på vad jag tycker om namnet. Något ger mig krypningar.

1. Henric
    2. Willem
    3. Oscar
    4. Gustaf
    5. Edvard
    6. Ian

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • annieh897

Röstade på Gustaf. Annars gillar jag Oscar. Tycker att alla namn passar bra förutom Ian.

• DenNamnbitne

Å vilka fina namn ni har på listan, det blir nog bra vilket som!

Jag röstade på Edvard, det heter min tioåriga lillebror och är ett både tjusigt och sirligt namn!

Henric är mycket vackert och kanske bättre då det är så ovanligt på barn idag, då blir det mer speciellt.

Gustaf är också mycket vackert

Oscar är också mycket fint

Ian är tjusigt, men kanske lite uddlöst

Willem är speciellt och fint och en främmande fågel så det kanske är det modigaste valet.

Lycka till!!

Svar på tråden Ludvig, Sophie och