• chreb

Resa till paris!

Har ni några bra tips när man reser till paris som par?

Någon som bott i 3 arr. Marais? Vad tyckte ni?

• Svar på tråden Resa till paris!
  • honeybaby

Vi bodde här sist vi var i paris. Litet (som överallt), mysigt och nära till det mesta. Väldigt trevlig personal, precis vid tunnelbanan och mataffär, dessutom i ett lugnt område.

hotellilasblanc.com

Paris är supermysigt, men lite svårt att ge tips utan att veta vad ni gillar eller vill se/är ute efter.

• chreb

Tack för svar! Hitta ni nå bra restauranger i marais? Och vart är bästa shoppingen i paris? (Inte superdyrt) ????

• chreb

Va det lätt att ta sig runt med tunnelbanan och va det tryggt kvällstid? ?? Några mysiga barer i marais?

• honeybaby

Billig shopping hittar du på tati och butikerna däromkring (typ Montmartre).
    Om Ni gillar skaldjur rekomenderar jag starkt www.bofingerparis.com, helt enastående. Leon de bruxells är en kedja med restauranger lite överallt. Jag tycker att det är väldigt gott. Sedan så gäller väl i paris som överallt annars, gå inte in på en restaurang som är tom ;) med undantaget om ni äter väldigt tidigt, för det gör inte parisborna.
    Tunnelbanan är det absolut smidigaste och billigaste sättet att ta sig runt. Taxi är ganska dyrt och svårt att hitta. Jag upplever tunnelbanan som säker, men sedan så finns det områden man ska undvika på natten, typ gare du nord. Dock så går tunnelbanan bara till 24.00. Köp ett tredagarskort (eller hur länge ni nu stannar).

Vill ni ha en bra utsikt över Eiffeltornet på kvällen, så ta en tur till tour montparnasse och missa inte triumfbågen, min personliga favorit :)

• Drakgrodan

Säger som ovanstående, lös dagsbiljett eller tredagars på Metron, Paris är STORT:) det är svårt att hinna med att promenera mellan de olika ställena, för faktiskt är det ett måste att besöka "turistfällorna" när man är där!!

Vi har bott i 6:e arr, bra läge, helt ok hotell. Shopping med normalpriser finns det bra i Forum Les Halles (Zara, Mango och liknande butiker). Mysiga restauranger finns det gott om i Quarter Latin nära Notre Dame, gå inte dit om du vill ha en gastronomiupplevelse, men det är väldigt charmigt och många olika kök att välja på!

Svar på tråden Resa till paris!