• Galliformes

Vaccinera sig på vårdcentralen ?

Min man och jag ska till Indien i slutet på februari. Vi har tagit första twinrix-sprutan och ska ta en till snart.Dukoral har vi precis hämtat ut. Men nu när jag kollade bör vi även se över vårat skydd vad det gäller stelkramp, difteri och polio.
    Så förmodligen blir det ett par sprutor till.Tror ni att man kan ta dom på vårdcentralen ? Vi har 8 mil till närmaste vaccinationsklinik så det vore ju händigt med vårdcentralen i stället.Twinrix tar vi där.
    Vart har ni vaccinerat er ?

• Svar på tråden Vaccinera sig på vårdcentralen ?
  • Frontline

Beror ju på vart ni bor...

Där vi bor går det inte att vaccinera sig för detta utan vi måste åka 5 mil enkel för att göra det..
    Googlar man runt lite så ser man att man kan vaccinera sig på vissa vårdcentraler...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • EnAnonumius
    Galliformes skrev 2015-01-24 00:10:48 följande:
    Min man och jag ska till Indien i slutet på februari. Vi har tagit första twinrix-sprutan och ska ta en till snart.Dukoral har vi precis hämtat ut. Men nu när jag kollade bör vi även se över vårat skydd vad det gäller stelkramp, difteri och polio.
    Så förmodligen blir det ett par sprutor till.Tror ni att man kan ta dom på vårdcentralen ? Vi har 8 mil till närmaste vaccinationsklinik så det vore ju händigt med vårdcentralen i stället.Twinrix tar vi där.
    Vart har ni vaccinerat er ?
    Alternativet är ju annars att lyfta på luren på måndag, under telefontiden, och ringa er vårdcentral och fråga.
    Så får du ett riktigt besked om hur det ser ut på er vårdcentral.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Galliformes

Naturligtvis ska jag ringa våran vårdcentral.Den har stängt fre, lör o sön.Så jag var redan nu lite nyfiken på hur andra vaccinerat sig.

• Fjärilslarv

vi vaccinerade oss på vårdcentralen.
    tänk på att inte äta eller dricka en timme innan och två timmar efter du tagit dukoral. inte ens skölja med vatten.

• Emmeliina

Det är väldigt olika från Vc till Vc. Vissa har så de kan erbjuda vaccinering och vissa har inte. Ring och fråga.

Svar på tråden Vaccinera sig på vårdcentralen ?