• Cissi87

    Livet som änglamamma

    Hej


    Jag startade upp min blogg för att jag och min kille går igenom en väldigt jobbig fas i livet. Kände att jag måste få utlopp någonstan samt att man kanske finner någon mer som går igenom eller gått igenom samma sak. Vi väntade barn och båda gångerna så förlorade vi dem.


    Älskade Gabriel och Bell?


    Båda gångerna va en inturatin fosterdöd, dem dog i min mage.


     


    Jag skriver om hur tufft livet är, lite om hur jag ser på det nu och den sorgen, smäran och alla frågor man bär.


    Vi kanske är ensamna, det kanske finns fler?

    ceciliad.blogg.se - skriver så ofta jag får ork

    finns det fler?


  • Svar på tråden Livet som änglamamma
  • Cissi87
    Niillis skrev 2015-01-26 21:49:35 följande:

    Jag förlorade min son den 1 feb 2012 beskedet var proppar i moderkakan


    Hej jag beklagar för er också.
    Vi väntar fortfarande på många prover som tagits. Men en sak de märkte hos oss också är att det var proppar och små infarkter i moderkakan.
  • Niillis

    Då kan det bli så att du kanske får ta Trombyl och kanske fragmin vid nästa grav hur gamla blev barnen? Kram

  • Cissi87
    Niillis skrev 2015-01-26 22:14:46 följande:

    Då kan det bli så att du kanske får ta Trombyl och kanske fragmin vid nästa grav hur gamla blev barnen? Kram


    Ja jag har börjat äta trombyl nu och förra veckan så gjorde de ett benmärgsprov på mig för att i hopp om att kunna finna vad det är för grundliggande orsak.
    Jag fick nu då veta att jag har otroligt höga värden av trombocyter ( blodplättar ) i mitt blod.
    De satt en människa ska ha runt 160-300 trombocyter i kroppen men jag har över 1300 trombocyter i mitt blod.
    Vi förlorade vår son Gabriel i våras i vecka 22 och nu vår dotter Bell i vecka 24.
    Hur va det för er?
  • Niillis

    Oj de var massor ju tur du äter Trombyl nu då. vår son dog i vecka 27 blev gravid sex veckor efteråt de var rätt jobbigt läste i min gamla blogg från den tiden känner igen mig i din sorg så mycket vet liksom hur det var. Man tyckte inte det var lönt att vakna och gå upp på morgonen. Utan min stora son hade jag nog inte orkat

  • Cissi87
    Niillis skrev 2015-01-27 19:44:30 följande:

    Oj de var massor ju tur du äter Trombyl nu då. vår son dog i vecka 27 blev gravid sex veckor efteråt de var rätt jobbigt läste i min gamla blogg från den tiden känner igen mig i din sorg så mycket vet liksom hur det var. Man tyckte inte det var lönt att vakna och gå upp på morgonen. Utan min stora son hade jag nog inte orkat


    Ja det kan man säga. Nu är man bara livrädd över vad man kommer få för svar på benmärgsprovet. De sa att jag kanske kommer att få äta en starkare medicin beroende då på vad de finner som då kommer göra att det kommer bli svårt att bli gravid igen. Och hur länge då man får äta den, det vet jag inte.
    Hur va det för er? Vad fick ni för hjälp? 
    Förstår hur du kände, jag har haft en del problem med mitt jobb och nu så kom allt detta, man orkar inte mer och som du säger, att komma upp på morgonen är en kamp. Som tur är så har man ju sin familj, vi har inga barn sen tidigare, så det är tur att ens familj finns där och stöttar en.
  • Niillis

    Jag fick gå på spec typ var tredje vecka från vecka 23 gjorde ett par ul och innan de pga oron Sen varannan vecka från vecka 32 gjorde jag ctg ul och när man kollar kärlen trombylen slutade ja med typ två tre veckor innan förlossningen tror jag det var.

  • Cissi87
    Niillis skrev 2015-01-28 06:35:26 följande:

    Jag fick gå på spec typ var tredje vecka från vecka 23 gjorde ett par ul och innan de pga oron Sen varannan vecka från vecka 32 gjorde jag ctg ul och när man kollar kärlen trombylen slutade ja med typ två tre veckor innan förlossningen tror jag det var.


    Ok va bra att man får den hjälpen.
    Ja önska så att tiden gick lite fortare och att man får alla svar så man vet om det går. Vill ju inget annat än att få vara gravid igen
  • Nrk79

    Hej.

    Beklagar till er alla att vi träffas här!

    Hittade hit idag, till inläggen på änglasidorna, då jag i torsdags miste min lilla fina kille som då var i vecka 22+3. Jag var inlagd för ett fostervattensläckage som man aldrig hittade hålet på och i torsdags tittade navelsträngen fram och allt var ett faktum. Jag har också skrivit en blogg få man bara behöver skriva av sig och ha något att gå tillbaka till. Om ni vill läsa mina tankar så finns bloggen på www.frasseliten.blogg.se

    Ska in och titta på era bloggar.

    Kanske man känner igen sig...

    Kram


    Cissi87 skrev 2015-01-26 21:13:00 följande:
    Hej

    Jag startade upp min blogg för att jag och min kille går igenom en väldigt jobbig fas i livet. Kände att jag måste få utlopp någonstan samt att man kanske finner någon mer som går igenom eller gått igenom samma sak. Vi väntade barn och båda gångerna så förlorade vi dem.

    Älskade Gabriel och Bell?

    Båda gångerna va en inturatin fosterdöd, dem dog i min mage.

     

    Jag skriver om hur tufft livet är, lite om hur jag ser på det nu och den sorgen, smäran och alla frågor man bär.

    Vi kanske är ensamna, det kanske finns fler?

    ceciliad.blogg.se - skriver så ofta jag får ork

    finns det fler?
  • Cissi87
    Nrk79 skrev 2015-01-31 17:36:40 följande:

    Hej.

    Beklagar till er alla att vi träffas här!

    Hittade hit idag, till inläggen på änglasidorna, då jag i torsdags miste min lilla fina kille som då var i vecka 22+3. Jag var inlagd för ett fostervattensläckage som man aldrig hittade hålet på och i torsdags tittade navelsträngen fram och allt var ett faktum. Jag har också skrivit en blogg få man bara behöver skriva av sig och ha något att gå tillbaka till. Om ni vill läsa mina tankar så finns bloggen på www.frasseliten.blogg.se

    Ska in och titta på era bloggar.

    Kanske man känner igen sig...

    Kram


    Hej
    jag beklagar verkligen.

    Vad har dem sagt att de kommer göra? Kommer ni göra fler prover?

    Sen jag gick med på denna sidan så ser man så mycket. Vi är väldigt många som förlorat sina barn. Jätte hemskt.

    Ja jag ta och titta på din också.

    kramar
  • Nrk79
    Cissi87 skrev 2015-02-01 13:14:53 följande:
    Hej
    jag beklagar verkligen.

    Vad har dem sagt att de kommer göra? Kommer ni göra fler prover?

    Sen jag gick med på denna sidan så ser man så mycket. Vi är väldigt många som förlorat sina barn. Jätte hemskt.

    Ja jag ta och titta på din också.

    kramar
    Hej.
    Vi kommer få kontakt från förlossningen idag eller nu i början av veckan. Jag tror de kommer att göra prover på moderkakan, annars så misstänker de att navelsträngen klämts till och att bebben inte fick blod och syre. Det hela börjades av fostervattensläckage, och det blir nog det man fokuserar på att hitta orsaken på. Varför fick jag det och min fråga blir ju om risken är lika stor i en ev. kommande graviditet.

    Har ni fått höra något om hur länge man bör vänta innan sex och ev. att försöka få barn igen? Är lite överviktig och nu med gravidmage och allt, så är jag definitivt lite för högt. Skulle verkligen vilja bli gravid igen, men också vilja få starta graviditeten på en lägre vikt så det inte blir några komplikationer på grund av det. 

    Kram   
  • Cissi87
    Nrk79 skrev 2015-02-02 09:17:23 följande:
    Hej.
    Vi kommer få kontakt från förlossningen idag eller nu i början av veckan. Jag tror de kommer att göra prover på moderkakan, annars så misstänker de att navelsträngen klämts till och att bebben inte fick blod och syre. Det hela börjades av fostervattensläckage, och det blir nog det man fokuserar på att hitta orsaken på. Varför fick jag det och min fråga blir ju om risken är lika stor i en ev. kommande graviditet.

    Har ni fått höra något om hur länge man bör vänta innan sex och ev. att försöka få barn igen? Är lite överviktig och nu med gravidmage och allt, så är jag definitivt lite för högt. Skulle verkligen vilja bli gravid igen, men också vilja få starta graviditeten på en lägre vikt så det inte blir några komplikationer på grund av det. 

    Kram   
    Hej ja skriver privat till dig istället.
    kram
Svar på tråden Livet som änglamamma