• Dunderulle

    Det finns hopp!

    Hej

    Jag har var med om fem missfall och ett utomkvedshavandeskap innan jag lyckades med en graviditet. Jag trodde verkligen att jag ALDRIG skulle bli mamma. Men så till slut så lyckades det. Nu sitter jag här med min femveckors bebis och kan knappt tro att det är sant.

    I den vanliga sjukvården tog de alla prover de kunde tänka sig. En riktigt grundlig utredning. Men de hittade iaf inget fel på mig och min partner.

    Sedan fick jag tipset att gå till en privat klinik här i min hemstad. Ludmila Ondrasek heter hon som driver kliniken som ligger i Sundsvall. Hon tog ett prov och efter fem minuter trodde hon sig veta vad det berodde på. Jag fick en medicinkur och ganska direkt blev jag gravid igen (har tack och lov rätt lätt för att bli gravid iaf) Jag fick progesteron och trombyl och blev erbjuden täta ultraljudskontroller bara för att få se att hjärtat fortfarande tickade. Det bästa med den här kliniken är att det känns så familjärt. Dom bryr sig så mycket och det känns verkligen. På sjukhuset var jag mer "en i mängden".

    Dom släppte mig när jag gick in i vecka 17. Och strax efter jul ringde dom och frågade hur allt hade gått. Dom var så nyfikna. Det var så härligt att kunna säga att jag hade min son i famnen. Jag är evigt tacksam för deras fantastiska hjälp.

    Tappa aldrig hoppet! Jag vet hur tungt det är med missfall efter missfall och jag kände varje gång att jag ville ge upp. Men de går inte. Det är bara att ta nya tag.

    Jag fick även träffa en kurator när jag blev gravid för att försöka dämpa min oro för ytterligare missfall. Det kändes bra. I vecka 17 slutade jag gå till henne för då kände jag att graviditeten skulle gå vägen.

    Lycka till!!

  • Svar på tråden Det finns hopp!
  • JessieJames77

    Hej! Vill börja med att säga Grattis till en liten :) så underbart att det tillslut gick vägen för dig. 
    Min situation är densamma som din var. Jag har haft fem missfall och ett utomkvedhavadeskap. Jag fick operera bort min ena äggledare och har inte sedan dess blivit gravid. Nu i mars ska vi få göra IVF och jag undrar vad det var för medicin och vilket prov din läkare i Sundsvall tog på dig? 
    Tacksam för svar! 

    Jessie

  • Dunderulle

    Jag vet inte helt säkert vad det var för typ av prov, men det gick snabbt och jag fick äta någon typ av antibiotikakur pga en infektion i livmodern. Den tog tydligen död på allt som ville växa där och bli en bebis. Efter den behandlingen blev vi gravida ganska på en gång och då gick det vägen. Kan tyvärr inte ge mer specifik fakta.

Svar på tråden Det finns hopp!