• lizlemon

Vilket flicknamn tycker ni bäst om?

Vi letar efter ett flicknamn med lite attityd och karaktär, som inte är alltför gulligt och som dessutom passar till Olle. Kom gärna med tips!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn tycker ni bäst om?
  • DenNamnbitne

Hedvig är klart vackrast av dessa(ni skulle haft de på olika alternativ) och ett av mina personliga favoritnamn och kanske ett framtida dotternamn.

Ella, Nora, Hedda och Ilse är också fina. Edith är jag inte lika glad i och Ester gillar jag inte alls. 

• Venna

Vi har också en liten Olle. Jag gillar Hedda bäst av dina förslag. Vi hade dock Nora eller Ellen som förslag om det inte hade blivit en Olle istället. Annars gillar jag verkligen Majken!

• Abbe83

Jag röstade på Hedvig/Hedda. Andra tips: Astrid, Elsa, Greta, Hilda, Iris, Rut, Siri, Tyra. 

• Momicockokanon

Röstade på Nora, tycker det är jättefint!

Andra förslag:

Mira

Nike

Freja

Rhea

Tuva

Tora

Lycka till! :)

• fluu

Underbara namn hela(nästan) bunten!

Hedvig - Så vackert, ett blått namn= I like. Matroneigt och samtidigt riktigt damigt. Gångbart och enkelt. Lär väl bli Hedda, men det är vackert det också.

Hedda - Smeknamnigt, men kan ändå sägas ha hunnit etablera sig som eget namn. Det är vackert, rivigt och lite busigt. Enkelt utan att vara simpelt. Kanske lite svårt internationellt.

Ilse - Coolt! Vackert, damigt, seriöst och lite rivigt på vuxen och sött och mysigt på barn. Eget, men inte konstigt. Gillar klangen. Gångbart. Lovely!

Ester - Vackert och ljuvt, men samtidigt starkt, gångbart och seriöst. Kan bli Essy, men det är vackert det också. Enkelt och bekant i stora delar av världen.

Edith - Älskar! Finns på min lista. Så vackert, feminint och damigt, ja nästan ljuvt, men också rivigt och lite argt. Enkelt och gångbart på alla vis. Tänker tweed-dam.

Ella - Det enda namn som sticker ut här. Tycker att det är väldigt sött, smått och småvekt. Rentav barnsligt. Men vackert och gångbart. Kanske lite tråkigt och gjort. Gillar då Ellen eller Edda bättre.

Nora - Underbart vackert och damigt. Samtidigt seriöst och gångbart på alla vis. Så enkelt och bekant, men ändå lite eget. Inga direkta smeknamn. Topp!

Blir svårt att rangordna det här

1. Edith
    2. Ester
    3. Ilse
    4. Nora
    5. Hedvig
    6. Hedda
    7. Ella

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Förslag:

Ada
    Ilona
    Adina
    Beata/Beate
    Dagmar
    Doris
    Dorotea
    Erna
    Elna
    Hillevi
    Helga
    Harriet
    Ines
    Irma
    Judit
    Karla
    Majken
    Maud
    Marianne
    Olga
    Sonja
    Verna

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Penida

Jag älskar namnet Edith så det röstade jag på. På andra plats säger jag Ilse.

Avskyr CIO-metoder
  • Fenna

Ilse Glad. Nora och Ella är också fina, men har blivit så vanliga att jag har börjat tröttna lite. 

Svar på tråden Vilket flicknamn tycker ni bäst om?