Stella was a diver skrev 2015-01-30 16:37:18 följande:
För fyra år sedan, då jag hade ett BMI på 34,5 så resulterade Synarela+Menopur i fem ägg varav inget gick att använda. Bör tillägga att jag pga endometrios har opererat bort en äggstock så resultatet är från en äggstock. Nu när jag har ett BMI på 25 så fick jag med samma behandling ut nio ägg, sex blev befruktade och fem fortsatte dela på sig. Fick ett insatt i går och fyra till frysen.
Vet inte om du blev något klokare på mitt svar, men det är i alla fall mina erfarenheter av den kombinationen! Dock har vi ju alla olika förutsättningar och svarar olika på behandlingar. Tror att Menopur anses ge färre ägg men av högre kvalitet än andra preparat.
Ett tips inför sprayandet med Synarela är att om du får ont i näsan, köp Nozoil (inte den med menthol!) och spraya efter Synarela, hjälpte mig mycket!
Lycka till med framtida försök!
Tack så hjärtligt för ditt svar!
Känns så bra att kunna bolla tankar med andra som genomgår samma sak som jag själv. Själv började jag och min man fundera på att skaffa barn 2012. Innan dess hade vi varit sexuellt aktiva sedan 2010. Vi har försökt i tre år nu. Man börjar tänka på alla de gånger man var rädd att man blivit på smällen. Så tråkigt.. Sedan började vi genomgå behandling. Det visade sig att jag har pcos. Fick Pergotime ägglossningsstimulerande totalt i 2 år. Först vanlig dos som min kropp inte svarade på och sedan dubbeldos. Ägglossade men inget +
Sedan misstänkte man att jag har endometrios och fick sprutor mot det i ca 3 månader. Mannen lämnade sperma prov som enligt läkaren var normalt. Sen när vi på första mötet inför ivf träffade läkaren sa han att vi får se över att hans sperma inte är i toppenkvalite. Inget vi varit informerade om. Visst gott om antal men seg rörlighet. Men ändå. Kom som en chock för oss båda.
Sedan har vi kört en ivf (icsi) där 13 ägg plockades. 6 befruktades. En till frysen en till mig. -
FET samma sak minus. 6 dagars odlad blastocyst som hunnit hatcha.
Nu i januari fick man ut 8 ägg. 4 befruktade. Samtliga stannat i utvecklingen 0 tillbaka.
Så nu är det nya tag som gäller. Känner sorg just nu. Jag har allt. Underbar familj, OK ekonomiskt, superbra man, (uselt jobb) ja. .helt OK liv. Men inte ett barn. En liten bebis som alla vänner skaffar sig. Det tar på glädjen.
Så jag är lite orolig inför det långa protokollet. Hört att synarela är jobbig. Att man svettas o tom kan tappa hår.
ha det fint och lycka till.