Sötsaker 2 gånger i veckan till 2 åring, vad tycker ni?
Kortfattat så är jag gravid och de är beräknat i slutet av april (ev tidigare då 1 a föddes tidigare). Han går inte på förskola och har aldrig varit ifrån oss föräldrar.
Hans farmor ska passa honom när vi åker till bb och är då här 2 gånger i veckan halva dagen för att vänja sig för att sen lämna honom en stund och se hur det går. Nu "mutar" hon honom varje gång hon kommer med t ex 3 rån kakor eller 4 mini maränger. Jag har aldrig varit emot att våga ge mitt barn sött någon gång t ex när det är kalas eller så kan de handla om 1 helgdag på 2 månader (om han inte är sjuk dvs).
Nu tycker tom jag att de börjar bli för mycket socker. Idag sa jag, riktade de mer till min son, nu ska vi på kalas på söndag och sen har du fått socker 3 gånger denna vecka. Nu får vi införa sockerfritt till veckan ett bra tag. I hopp om att hon skulle förstå vinken.
Hur hade ni reagerat på detta? Hade ni struntat i de och fått socker 2 gånger i veckan så som tisdagar och torsdagar eller hade ni sagt till? Är det jag som överreagerar? Jag har ännu inte tagit upp detta med min sambo då han varit bortrest. Men ska göra de när han kommer hem.