• AKMJ

Ensamstående i Göteborg, 40 år fyllda med ett barn och mängder av tankar och funderingar kring hur föräldraskapet blir annorlunda när man separerat...

Hej!

Som det står i rubriken så är jag nyligen fyllda 40, relativt nyseparerad samt har en son på snart tre år. Har många tankar och funderingar som gnager och stressar, men också en hel del som känns utvecklande och spännande. Jag skulle vilja dela alla dessa tankar och funderingar med andra som är i liknande situation (allra helst irl). Har sett att det i vissa kommuner ordnas samtalsgrupper för föräldrar som separerar, men icke i Göteborg

Jag funderar kring alla tänkbara aspekter av föräldraskapet som blir annorlunda när man separerat... syskon, boende, nätverk, känslor, hälsa, ekonomi... nån som känner igen sig på något sätt - hör av dig till mig här eller på kaervt@hotmail.com

Med vänlig hälsning
    A.

• Svar på tråden Ensamstående i Göteborg, 40 år fyllda med ett barn och mängder av tankar och funderingar kring hur föräldraskapet blir annorlunda när man separerat...
  • Tina

Hej,

Jag är i samma situation som dig och tänker också mycket kring de saker du nämner. 

• teaf

Kanske. Har väl inte så många funderingar längre då jag separerade från barnets andra förälder för ganska många år sedan. Varit heltidsförälder de senaste 5 åren så jag har nog ganska mycket erfarenhet. Är 42 och har ett barn på 10. Är en man förresten om det skulle spela någon roll.

Svar på tråden Ensamstående i Göteborg, 40 år fyllda med ett barn och mängder av tankar och funderingar kring hur föräldraskapet blir annorlunda när man separerat...