• Anonym (hjälp)

Jag funderar på att ge mitt barn till någon annan :(

Snälla! Jag behöver verkligen hjälp! Detta är ingen trolltråd kan jag lova er.

Min dotter som är 2 år har börjat leka med min sons bilar.

Min son är 8 år och han har alltid hållit sig till sina bilar, aldrig har han lekt med en docka eller något tjejliknande.

Nu har min dotter börjat leka med hans bilar. Jag och min man köpte henne en docka men hon vill inte leka med den. Hon börjar gråta och ger sig inte förrän hon får bilen.

Vi har bestämt oss för att ge henne till någon annan familj eftersom vi verkligen inte orkar med detta! Det gör sååå ont !!!

Hur gör jag? Hur gör jag så att hon börjar med dockan och lämnar bilen bakom sig? Går det inte så vill jag ge bort henne till någon annan familj.

Tackar för alla tips!

• Svar på tråden Jag funderar på att ge mitt barn till någon annan :(
  • VIDE MI

Små systrar härmar ju istort sett alltid sina bröder, småbröder härmar storasystrar å får leka med dockor.

Köp flickan EGNA likadana bilar så är problemet löst. Så slipper hon få stryk av brorsan och bli bortönskad av sin egen mamma. Jag tror dock att detta är en trolltråd, vilken människa ger bort sitt lilla barn för att den ser upp till storebror och vill vara som honom.

I övrigt så är det bra med uppmuntran och beröm för saker ni tycker hon gör bra så kanske hon inte härmar andra så myclet senare.....

• Lord Hans

Du måste ta ett snack med patriarkatet så fixar de sig. Ring patriarkatet nu så fixar de till ett osynligt nätverk hemma hos er så att din dotter omedvetet faller tillbaka i de stereotypa könsrollerna.
    När du ringer ska du fråga efter Nisse i gubbastun så fixar det sig.

• Flizus
    Linnez skrev 2015-02-02 21:29:58 följande:

Min dotter leker med bilar, hon vill bara ha spiderman kläder också, hon älskar flygplansfilmen och filmen Bilar. Hon är 3 år

jag fick TVINGA på henne en klänning/tunika på min andra dotters dop för jag ville att de skulle matcha.

Det går inget att hon är "pojke" jag har en till dotter som tur e :)

Varför ville du tvinga på henne en klänning? Det finns andra kläder som kan passa på ett dop.
  • Ascendere
    Anonym (hjälp) skrev 2015-02-01 22:18:33 följande:

Min son är 8 år och han har alltid hållit sig till sina bilar, aldrig har han lekt med en docka eller något tjejliknande.

Nu har min dotter börjat leka med hans bilar. Jag och min man köpte henne en docka men hon vill inte leka med den. Hon börjar gråta och ger sig inte förrän hon får bilen.

Vi har bestämt oss för att ge henne till någon annan familj eftersom vi verkligen inte orkar med detta! Det gör sååå ont !!!

Hur gör jag? Hur gör jag så att hon börjar med dockan och lämnar bilen bakom sig? Går det inte så vill jag ge bort henne till någon annan familj.

Tackar för alla tips!

Ett sätt som vårat dagis använder mot besvärliga barn som leker på detta könsöverskridande vis är att göra bilarna strömförande, låg spänning givetvis, 12V eller så, men ändå så att hon får sig en kyss när hon försöker ta upp bilen. 
    Efter ett par stötar så lär hon sig att bilar, det är inget för tjejer det, utan håller sig till dockorna. 

Så slipper ni ge bort henne ocskå, lycka till! 
  • molly50
    Anonym (hjälp) skrev 2015-02-01 22:18:33 följande:

Tackar för alla tips!

Till att börja med så måste jag fråga om du verkligen är seriös?

Jag har också en dotter som gärna leker med min sons bilar,men aldrig att jag skulle ens tänka tanken på att ge bort henne till någon annan för det!
    Hon leker visserligen med sina dockor också,men hade hon inte velat det så hade jag inte försökt tvinga henne att göra det.
    Vad försöker du uppnå med det?
    Saker kan ändra sig fort i den åldern och en sak som är populär en period behöver inte alls vara lika populär i nästa.
    Tänk på det!

Mattias och Hannah.
  • tobbe01
    Cymi skrev 2015-02-02 19:42:32 följande:

Men snälla, don't feed the troll.

• Linnez
    Flizus skrev 2015-02-03 12:57:13 följande:
    Varför ville du tvinga på henne en klänning? Det finns andra kläder som kan passa på ett dop.
    Självklart finns de det, Nu hade vi köpt samma till båda barnen, hon fick dessutom vara med och bestämma lite för att det inte ska bli bråk. Men på dopdagen ville hon bara ha spidermantröjan med gamla matfläckar på så det blev att tvinga på. Sedan när den var på och vi åkte så var det inga problem. Men hon har typ bara kläder med starka färgtryck på och jag ville inte att hon skulle ha det på sig på dopet.
  • verukt

Ja ack och ve!! Om du tror att din dotter är defekt ska du bara höra här. Min son låser in sig på kvällarna och knaprar skumtomtar och skjuter godisnappar i venerna !! Vad ska jag ta mig till! ! Och han kan jag inte ge bort för han e för fan 43 år gammal !!

• Marie-anne
    Anonym (hjälp) skrev 2015-02-01 22:39:55 följande:

Är ni människor verkligen allvarliga ???

Tänk efter lite !!! Tror ni på fullaste allvar att detta är normalt? Att en tjej leker med bilar? Det är något som verkligen har gått snett och jag skyller på mig själv...Känner skuldkänslor !! Gråter

ursäkta men lägg av! jag har aldrig lekt med dockor , utan jag lekte alltid med pilbågar, träsvärd, bilar ja allt sk killiga grejer och klättra i träd älskade jag! och min mamma gav aldrig bort mej eller ens tänkte det, men hon tyckte jag var jobbig då jag har autism, men aldrig skulle hon överge mej! nu är jag 43 och jag älskar fortfarande bilar, hockey mm
  • Marie-anne
    Marie-anne skrev 2015-02-03 23:45:17 följande:
    ursäkta men lägg av! jag har aldrig lekt med dockor , utan jag lekte alltid med pilbågar, träsvärd, bilar ja allt sk killiga grejer och klättra i träd älskade jag! och min mamma gav aldrig bort mej eller ens tänkte det, men hon tyckte jag var jobbig då jag har autism, men aldrig skulle hon överge mej! nu är jag 43 och jag älskar fortfarande bilar, hockey mm
    och dessutom bar jag alltid killkläder, typ jeans och tenniskor mm, för klänning det avskydde jag, och det tvingades mest på när man skulle till släktingar och kusiner
  • Nilssonamila

Ge bort henne för att hon är och det inte motsvarar era förväntningar??! Du måste skämta??? Låt barnet leka och ha sina egna intresse!! Alla är vi olika! Barn är olika!!

Svar på tråden Jag funderar på att ge mitt barn till någon annan :(