• Karin78

Långresa med barn i Thailand

Hej vi åker snart 29 dagar till thailand Phuket för första gången med barn.
    Men vi måste höra.
    Hur gör vi med blöjorna och vällingen?
    Finnes det på plats?
    För ska vi ha med oss blöjor och välling så är det över 1 Väska + stora tjejen som har natt blöjan kvar så bara hon har då 30st sen lilla som har ca 130st med sig.
    Nån som vet hur det är med sånt där nere?
    Hur ska man göra med kläderna?
    Vi har fått tipset om att strunta i att packa ner nå kläder då det tydligen är så billigt där nere med sånt och man ska bara packa ner ombyte.
    Pengar hur mycket behöver vi växla in 2 vuxna & 2 barn .
    Nån sa 1000-2000 baht per dag kan det stämma?
    Har ni några tips om vad man kan göra med små barnen?

• Svar på tråden Långresa med barn i Thailand
  • Dixie

välling finns ju i princip bara i Sverige - så det hade jag tagit med. Blöjor köpte vi där, tror det var Huggies som fanns och kostade ungefär som hemma! 

handla kläder på marknader och liknande är ju billigare - men att handla kläder i butiker där är inte så billigt, så jag hade ju packat mer än ombyte - men inte för alla dagar, ni kan ju alltid handla där eller lämna in för tvätt. 

• Kina79

Packa lite ombyten, men inte för många. Det som Kan vara svårt att hitta är tunna långärmade tröjor. Men t-shirts och linnen och klämningar är lätt att hitta.

Blöjor tog vi med till nätterna, eftersom de svenska är bättre och vi visste att de kunde soval med dem i 12 timmar utan att bli röda eller irriterade i snippan,

Våra tjejer var 8-9 månader resp 2 år o 10-11 månader. Vi var i Thailand i 7 1/2 veckor.

Blöjor till dagarna finns, Mamy Poko är de bästa, finns typ överallt.

Välling hade jag tagit med, det gjorde vi och det var kanon. Vi behövde aldrig vara rädda för att de drack eller åt dåligt, för sen drack de en flaska välling på kvällen. Mättande, vätska o lite vitaminer o mineraler - klart

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
Svar på tråden Långresa med barn i Thailand