• Anonym (villinte)

Måste göra abort hemma

Är livrädd just nu, tårarna bara rinner.

Efter mycket diskussion med sambon kom vi överens om att genomföra abort, ett tung beslut för mig men har accepterat det.

Ringde till abort mottagningen fick mycket skäll och hårda ord, eftersom när jag var på undersökning där så hade jag sagt att jag ej vet än hur jag ska göra så prata de inte så mycket om abort utan det var neutralt och att de här o de här gäller vill du göra abort hör av dig så snart som möjligt vill du behålla ring igen om några veckor

Så när jag ringde idag vart hon sur för att vi inte gick igenom så mycket information om just abort.

Hon skulle prata med läkaren och sen återkomma

Nu ringde hon det var inget rim eller rason utan på torsdag kommer du in hämtar tabletterna och gör det hemma på lördag :(

Har gjort abort tidigare och vet vilken smärta de har varit och sjuksköterskor har velat ha kvar mig över natten just pga smärtor och nu ska jag klara det hemma :(

Känner mig så liten och panikslagen vågar inte ringa in o kräva nått

Hur gör man för och klara de hemma, vad gör man med allt blod och vart får man tag på bra bindor eller ska man köra på blöja? vill inte ha blod hemma, och smärtstillande det är väl ingen idé då alvedon och liknande inte hjälpt tidigare..

nej usch så många tankar och så mycket panik :( ber om ursäkt för osammanhängande text bara och fråga om nått verkar oklart

• Svar på tråden Måste göra abort hemma
  • Anonym (??)

[quote=74787418][quote-nick]Anonym (villinte) skrev 2015-02-02 15:54:39 följande:[/quote-nick]Är livrädd just nu, tårarna bara rinner.

Efter mycket diskussion med sambon kom vi överens om att genomföra abort, ett tung beslut för mig men har accepterat det.

Ringde till abort mottagningen fick mycket skäll och hårda ord, eftersom när jag var på undersökning där så hade jag sagt att jag ej vet än hur jag ska göra så prata de inte så mycket om abort utan det var neutralt och att de här o de här gäller vill du göra abort hör av dig så snart som möjligt vill du behålla ring igen om några veckor

Så när jag ringde idag vart hon sur för att vi inte gick igenom så mycket information om just abort.

Nu ringde hon det var inget rim eller rason utan på torsdag kommer du in hämtar tabletterna och gör det hemma på lördag :(

Har gjort abort tidigare och vet vilken smärta de har varit och sjuksköterskor har velat ha kvar mig över natten just pga smärtor och nu ska jag klara det hemma :(

Hur gör man för och klara de hemma, vad gör man med allt blod och vart får man tag på bra bindor eller ska man köra på blöja? vill inte ha blod hemma, och smärtstillande det är väl ingen idé då alvedon och liknande inte hjälpt tidigare..

nej usch så många tankar och så mycket panik :( ber om ursäkt för osammanhängande text bara och fråga om nått verkar oklart[/

Vet du inte vart man får tag i bindor? Oroväckande

• Anonym (villinte)
    Anonym (??) skrev 2015-02-02 15:59:28 följande:

[quote=74787418][quote-nick]Anonym (villinte) skrev 2015-02-02 15:54:39 följande:[/quote-nick]Är livrädd just nu, tårarna bara rinner.

nej usch så många tankar och så mycket panik :( ber om ursäkt för osammanhängande text bara och fråga om nått verkar oklart[/

Vet du inte vart man får tag i bindor? Oroväckande

Självkkart gör jag det.. men vet med erfarenhet att de små man köper på ica/liknande inte funkar mer än två minuter pga för mkt blod behöver mycket större

och ja mkt tankar just nu vet knappt vad jag heter..
  • Anonym (lider med dig)

När du är in och får dina tabletter så kan du fråga läkaren om bindor där. Det ska dom kunna erbjuda gratis.

Lycka till  :(

• Anonym (??)

[quote=74787484][quote-nick]Anonym (villinte) skrev 2015-02-02 16:09:20 följande:[/quote-nick]Självkkart gör jag det.. men vet med erfarenhet att de små man köper på ica/liknande inte funkar mer än två minuter pga för mkt blod behöver mycket större

och ja mkt tankar just nu vet knappt vad jag heter..[/

Dom säljer ju alla möjliga sorter, handikappade använder ju ibland blöjor så det har dom ju där med, annars Apoteket!

Sedan kan du väl välja kirurgiskt istället om du oroar dig

• Anonym (Pr)

Be om extra morfin tabletter!

• Anonym (villinte)
    Anonym (lider med dig) skrev 2015-02-02 16:19:58 följande:

När du är in och får dina tabletter så kan du fråga läkaren om bindor där. Det ska dom kunna erbjuda gratis.

Lycka till  :(

Tack visste inte att man kunde fråga, då kör jag på de plus vanliga.
    Anonym (Pr) skrev 2015-02-02 16:31:39 följande:

Be om extra morfin tabletter!

Kan man få det? hade jag ingen aning om

om de verkligen skulle vara outhärdligt vart vänder man sig då?
  • Anonym (lider med dig)

Om smärtan blir så outhärdlig så kan du ju kontakta 1177, rådfråga dom vad du ska göra och så kanske dom skickar dig till akuten. Från akuten kan dom remissa dig till gyn även fast det är helg. Och nu vet jag inte om du menade att man kan få bindor men ja det kan du!

• Sagolina

Jag gjorde abort (eller tog medicin för att stöta ut en ma) hemma. Fick med medicinerna + recept på starkare värkmedicin. Visst gjorde det ont och blödde, men tyckte ändå det var skönt att få göra det hemma där jag känner mig trygg.

Fick med två stora bindor/blöjor från sjukhuset som jag använde de första timmarna, sen klarade jag mig med största nattbindan

Hoppas du får hjälp och stöd och sköterskan "bara hade en dålig dag" då du pratade med henne

• Anonym (E)

Jag satt på toa då det var som värst. Fanns som ingen möjlighet att ta sig någonstans. Kräkas fick jag göra i handfatet så det var ju tur att badrummet såg ut som det gjorde. Kan ju vara bra att tänka på annars, att ha en hink redo. Men eftersom du redan gjort en abort så vet du ju vad du troligtvis har att förvänta dig. Det kan ju dock vara lite annorlunda från gång till gång sägs det.

• Anonym (villinte)

Tack för alla svar, känns inte lika hemskt längre.

Hittat bindor för urin läckage borde räcka och be om några större när jag hämtar tabletter men kan man bada under tiden? haha tänker de borde hjälpa mot smärta och låta de flöda fritt tänker jag men hur är de med infektionsrisk?

• Anonym (lider med dig)

Risken för infektion är väldigt hög då din livmoder öppnar sig när du gör abort! så håll dig till varma duschar istället, det är iaf mitt tips!

• Anonym (...)

Du har rätt att få göra det på kliniken också. På så sätt så har dom smärtstillande att ge om det behövs. Dessutom kollar dom då så att kroppen stött ut allt så att du slipper eventuell infektion efteråt.

Ring tillbaka dit imorgon, förklara din rädsla och om Du känner dig tryggare med att vara på kliniken under tiden så säg det.

• Anonym (Jenna)

Tråkigt att du har fått så dåliga erfarenheter.

Jag har själv genomgått två aborter.

Den första gjorde jag i vecka 9+1.  Gjorde den på sjukhuset, när jag började känna av lite molande värk bad jag om ordentlig smärtlindring, och fick då en spruta med smärtstillande.   Efter det hade jag inte det minsta ont (däremot kräktes jag).    Blödde mycket gjorde jag.  På sjukhuset fanns rejäla bindor, och sen köpte jag fler på apoteket.

Den andra aborten gjorde jag i vecka 6+5,  hemma (men fick välja om jag ville göra den hemma, på kliniken, eller kirurgisk abort).
    Fick tramadol (ett receptbelagt starkare smärtstillande preparat)  med mig hem samtidigt med själva aborttabletterna, att ta i förebyggande syfte, och jag lovar, jag hade inte ont alls!   Kände ingenting!   Blödde inte så mycket den gången heller, vanliga nattbindor räckte.

• Anonym (abort)

Jag gjorde en medicinsk abort i fredags. När jag var på sjukhuset på onsdagen fick jag den första tabletten och då sa barnmorskan och läkaren att det är oerhört viktigt att man inte är ensam när man tar de sista tabletterna, som framkallar missfallet. De sa också att om jag inte hade någon som kunde vara med mig hemma, så fick jag komma till sjukhuset och genomföra själva aborten där. 
    Min pojkvän var med mig i fredags hemma. Jag blödde väldigt mycket och hade jätteont. Jag var väldigt glad att jag inte var ensam då, och det tycker jag inte att du ska vara heller, ts. Du kanske inte blöder så mycket och du kanske inte får så ont, men OM du blöder väldigt mycket och får väldigt ont så kan det vara bra att inte vara själv.
    Jag blödde så mycket att bindor inte hjälpte.

Svar på tråden Måste göra abort hemma