• Anonym (ts)

exets nya tant

Hur är era ex nya kvinnor??
    Vill veta hur ni har det med exets nya familj...
    Hur beter sig den nya kvinnan mot ditt/dina barn??
    Har kvinnan barn sedan tidigare??

• Svar på tråden exets nya tant
  • LaLola

Hur är era ex nya kvinnor??
    En helt normal kvinna.

Hur beter sig den nya kvinnan mot ditt/dina barn??
    Som man ska antar jag. Jag har då aldrig hört något annat o jag litar på att mitt ex inte väljer att vara ihop med någon som behandlar hans barn illa.

Har kvinnan barn sedan tidigare??
    Ja 4 st o hon är farmor också.

• Anonym (Ester)

Mitt ex nya är superbra, mina barn gillar henne skarpt . Hon har ett barn

Min sambos ex är helt slut, jag ogillar henne skarpt. Hon har fyra barn med fyra olika fäder.

Kontraster verkligen.

• Anonym (Ester)
    Anonym (Ester) skrev 2015-02-03 00:46:00 följande:

Mitt ex nya är superbra, mina barn gillar henne skarpt . Hon har ett barn

Min sambos ex är helt slut, jag ogillar henne skarpt. Hon har fyra barn med fyra olika fäder.

Kontraster verkligen.

Glömde skriva att mitt ex nya behandlar som väldigt kära kompisar. Mina barn är mellan 23 och 18 år så dom klarar sig bra själva.
  • LitenSkunk

Mitt ex nya ÄR ett barn. Eller, ungdom. Hon är 16 år. Exet blir 50 i år. Själv är jag 30.

Känns väl så där. Hon tar ofta hand om mitt barn själv. Inte särskilt passande. Hon är som en 11-åring till sättet.

• Utan Barn

Ny TANT? Man får väl hoppas att ens före detta har den goda smaken att inte bli ihop med en TANT förrän han är en farbror...

Jag har ju inga barn så jag kan kanske inte yttra mig, men mitt ex nya kvinna (som är styvmor till vår pudel varannan helg) är en helt normal trevlig person.

• BioBonus

Jag skulle inte kalla exets nya kvinna för tant. Det respekterar jag honom alldeles för mycket för. Och henne.

En fullkomligt normal kvinna som gör honom lycklig. Det är bra. Det vill jag att han ska vara. Och hon respekterar och verkar tycka om våra barn (de är unga vuxna så hon har inte direkt tagit nån bonusmamma-roll). Och det är självklart också bra. 

• Anonym (Loppan)
    LitenSkunk skrev 2015-02-03 00:51:57 följande:

Mitt ex nya ÄR ett barn. Eller, ungdom. Hon är 16 år. Exet blir 50 i år. Själv är jag 30.

Känns väl så där. Hon tar ofta hand om mitt barn själv. Inte särskilt passande. Hon är som en 11-åring till sättet.

Oj! Vilken speciell situation. Jag kan förstå att du inte är sådär jätteroad. Även om det är ditt ex och han har ett eget lov. Men 16 är ju väldigt ungt, hon är ju inte ens myndig. Hur gammalt är ert barn?
  • dexter

Mitt ex är en nöt. Men barnen har tur. Med den nya kvinnan så har huset blivit mer bostad. Nu finns där handfat vid toan och dusch innomhus för att inte glömma det största köket är insatt.. Han går dessutom nu för tiden och handlar även på en fredag vilket han vägrade förut. Det var för mycket köer. (Mummel idiot). Så jag är mycket glad att han har en ny kvinna. Hon umgås med barnen. Pysslar pyssel och följer med påutställning och loppis. Dessutom blir mathållningen bättre inge mer fiskpinnar och makaroner (och ## har lärt sej diska). Ännu är de i fasen då han gärna vill visa upp sin potential genom pappa rollen. Och jag tackar och är tacksam. Barnen behöver båda sina föräldrar och det blir lite mer av det just nu. Tack du nya tyvärr svartsjuka kvinna jag är tacksam för den ordning du skapat och den kärlek som du ändå ger mina barn de tycks gilla dej och det räcker för mej.

• Anonym (toppen)

Mitt ex fru är toppen! Hon hade inga barn när de träffades, men nu har de ytterligare två ihop (förutom min dotter). Hon tar min dotter till skolan, läser läxor med henne, tvättar håret på henne och är såvitt jag kan bedöma (efter typ 7 år) en fantastisk extramamma Dessutom försöker hon trots detta aldrig konkurrera om "mammarollen".

Dessvärre är min egen man inte lika bra med dottern, han säger till henne vad hon inte får göra heela tiden och hon tycker förstås att det är jobbigt. Dessutom massa saker som jag tycker är ok. Vi har haft många diskussioner om detta men jag har inte lyckats få till någon förändring. Han säger iofs till sina egna barn också, men eftersom de är flera år äldre och mest sitter i soffan och spelar dataspel så kan de ju inte göra så mycket fel.

• Anonym (?)
    Anonym (toppen) skrev 2015-02-27 15:16:21 följande:

Mitt ex fru är toppen! Hon hade inga barn när de träffades, men nu har de ytterligare två ihop (förutom min dotter). Hon tar min dotter till skolan, läser läxor med henne, tvättar håret på henne och är såvitt jag kan bedöma (efter typ 7 år) en fantastisk extramamma Dessutom försöker hon trots detta aldrig konkurrera om "mammarollen".

Dessvärre är min egen man inte lika bra med dottern, han säger till henne vad hon inte får göra heela tiden och hon tycker förstås att det är jobbigt. Dessutom massa saker som jag tycker är ok. Vi har haft många diskussioner om detta men jag har inte lyckats få till någon förändring. Han säger iofs till sina egna barn också, men eftersom de är flera år äldre och mest sitter i soffan och spelar dataspel så kan de ju inte göra så mycket fel.

och du är ihop med din man för..? han är i övrigt 'fantastisk'..?  fast han låter inte fantastisk för din dotter, bra att du uppmärksammar hans beteende, men gör något åt det också så får du tummen upp

• Majz

Mitt ex har ingen just nu men har haft ett par korta relationer.

Den ena gillade inte jag(men det är en annan historia)

Fast hon va snäll mot vår dotter vad jag vet.

Den andra va så ung, bara 18 så hon blev mer som en rolig storasyrra, haha . Inget fel på tjejen. Kul för exet bara :)

Tror att man får släppa lite på taget... Man är inte ihop längre, så man behöver inte va sotis. Och vet ni, när man gjort det, då funkar det där med ex nya mkt bättre. ;)

Det är kämpigt nog att pussla ihop allas viljor o arbetstider o semestrar mm

Då underlättar det att alla är vänner

Svar på tråden exets nya tant