Abu dahbi med småbarn?
Vi ska ev åka till abudhabi med två barn 4 år resp 9mån. Någon som har ngn erfarenhet om resmålet, tips, observandum eller varningar? Tacksam för alla råd och tips :)
Vi ska ev åka till abudhabi med två barn 4 år resp 9mån. Någon som har ngn erfarenhet om resmålet, tips, observandum eller varningar? Tacksam för alla råd och tips :)
Åh toppen! Passen klarar sig! Tacksam för tipsen!
Mitt tips är missa inte en sväng till Dubai. :)
Jag har jobbat i Abu Dhabi men bodde i Dubai då det inte finns alls lika mycket att se och göra i Abu Dhabi. Ferrariworld är nog kul för 4 åringen, ligger på Yas Island precis utanför AD dom har en hel del attraktioner som fungerar för mindre barn.
Det är 11 mil till Dubai och där finns väldigt mycket att se. Går att hyra bil väldigt billigt om man vill och bensinen kostar under 3,50 litern så enkelt att ta sig dit. Jag brukade se till att alla som hälsade på fick se iallafall en av de större köpcentren. En drink på en uteservering vid fontänen utanför Dubai Mall är lite ballt då man även sitter vid "foten" av världens högsta byggnad.
Ok.. Så du tycker att Dubai e ett måste? Tänkte städerna var likvärdiga...
Det är ganska stor skillnad mellan dem, mycket mer uteliv, restauranger och sevärdheter i Dubai.
Ok! Vi ska tydligen bo på yas Island... Ngr mer förslag?!