Hej,
Jag beklagar MF och vill säga tack till dig för att du delar med dig av dina känslor. Jag och min sambo blev gravida i november..första försöket och glädjen var stor. Kroppen förändrades, jag längtade efter sommaren och jag kunde knappt hålla mig från att berätta. Trots illamåendet var jag redo och glad. Min sambo hann inte riktigt med mentalt och emotionellt och jag var mest sur på honom för att han inte delade mina känslor. Vecka 8 var vi på rutin U-ljud och som jag hade längtat. Just då i det ögonblicket gick jag från världens lyckligaste till världens olyckligaste..fostret hade dött i v 5 men min kropp höll fast vid det. Jag förstod det som att min vilja och önska att få barn var så stark att kroppen vägrade släppa.
Sorgen var så stor och jag kände mig så ensam i det. Min sambo tjatade mest om att "det är vanligt", "att det inte är mitt fel", "vi gör ett nytt försök" men inget av det funkade på mig. Det var hans sätt att hantera situationen, praktiker som han är. Jag kände mig lurad, tom, ensam, rädd och värst av allt var det att vänta på missfallet. Fick rekommendationen att inte ta piller eller skrapa. Jag väntade i tre veckor och jag har aldrig känt mig så ledsen som under dessa veckor.
Sen kom MF och jag stannade hemma och grät ömsom bitter över alla bloggerskor som plötsligt var gravida, eller hade en vän som var gravid, eller talade om fördelarna med att va mamma, dessutom poppade det upp vänner som nu va gravida och dessutom var min sambos syster gravid i ngn vecka efter mig. Arg som ett bi var jag. Kunde inte glädjas åt ngn.
Sen fortsatte en tid av konstanta blödningar och jag trodde att det var normalt..i ytterligare tre veckor gick jag och sen plötsligt kom störtblödningen, genom byxorna och inom loppet av en timme låg jag inne på gynakuten med smärtor i buken, riktliga blödningar och "blöja" och jag fick snabbt läggas in på operationsbordet för akut skrapning.
Nu har det gått en vecka och jag är helt slut, fysiskt men framför allt emotionellt. Jag har försökt arbeta på och hantera det lite smått men nu så har bägaren runnit över och jag gråter för minsta lilla. Jag är rädd för att träffa nära och kära med barn, rädd för att bryta ihop, bli förbannad och storma ut.
Det känns, precis som du skrev, som att jag har tappat mig själv och aldrig mer kommer att våga skaffa barn igen...