• scars1212

Två killar till Egypten?

Jag och min pojkvän (är själv kille) planerar att åka nånstans utomlands i slutet på mars.

Det står mellan Gran Canaria och Egypten, vart i Egypten vi tänkte oss har vi ännu inte bestämt, dock blir det Puerto Rico om det nu blir Gran Canaria.

Jag vill helst åka till Egypten, men då slog tanken mig. Hur är det att vara gay där nere?

Jag vill helst komma hem oskadd utan att ha blivit ihjälslagen eller nu i värsta fall få fängelse. Gråter

Någon sitter säkert nu och tycker det är roligt, själv tycker jag att det är jätte trist! Att man inte kan få åka utomlands med personen man älskar utan att oroa sig Gråter

Om vi nu åker till Egypten, skall vi vara försiktiga? Eller kan vi kyssas när vi vill utan att någon ska komma fram och slå ihjäl mig ??

Någon som vet?

• Svar på tråden Två killar till Egypten?
  • Lennart777

Ja ni ska vara försiktiga men oftast är de snällare mot turister. Då ska du akta dig mer från befolkningen än polisen. Inom Islam är homosexualitet förbjuden och det hetsas en del att hata bögar.

• scars1212
    Lennart777 skrev 2015-02-03 16:21:59 följande:

Ja ni ska vara försiktiga men oftast är de snällare mot turister. Då ska du akta dig mer från befolkningen än polisen. Inom Islam är homosexualitet förbjuden och det hetsas en del att hata bögar.

men de lär väl inte göra mycket om de får reda på att jag är från sverige, eller??

att folk ens bryr sig
  • lilly

Du får inte fängelse för att du är homosexuell som turist, många i Egypten ( i vart fall turiststäderna) är inte själva så noga med islam. Jag var i Egypten en gång, så hade jag köpt med mig cider från Kastrup som jag då drack på hotellets bar. Då kom servitörerna och frågade vad det var och om de fick smaka, "visst" sa jag, men det är alkohol i och då svarade han "under 5% går bra". :) så de fick 2 st. Men det är visst det möjligt att servitörerna kollar snett på en, men det är inget att bry sig om. Men det är trots allt ett muslimskt land så ni får tänka lite på att det kan anses provocerande att ni håller hand, pussas och liknande offentligt. Jag har fått höra att jag klädde mig för lättklätt i kairo, hade en tröja, visade axlarna och shorts som stannade strax över knäna. Lite får man ändå anpassa sig fast att jag kan förstå att det är jobbigt för er att inte kunna betraktas som vilket par som helst.

• Lennart777
    scars1212 skrev 2015-02-03 16:28:29 följande:
    men de lär väl inte göra mycket om de får reda på att jag är från sverige, eller??

att folk ens bryr sig
    Jag skulle inte riskera, men är du i ett inhägnat område brukar det ju inte vara problem. Du får kolla upp området i Egypten som ni vill till. Men ni behöver väl inte hålla på att hångla publikt? Att hålla varandra i handen är kanske inte så farligt, en del muslimska länder håller ju män varandra i händerna;)
Svar på tråden Två killar till Egypten?