• hoppetossans

bästa resevagnen??

Bästa resevagnen för att resa till ett varmt land med flyg till en 9 månaders??

• Svar på tråden bästa resevagnen??
  • Dixie

vi har bl.a. en quinny zapp xtra - fördelen med den är att du kan ha den vänd mot dig - bra liggläge, möjligen behöver du komplettera med extra sufflett om ni ska vara mycket ute mitt på dagen! 

• Dixie
    hoppetossans skrev 2015-02-07 21:41:30 följande:

E det fullt liggläge på den?

ja!
  • hoppetossans

Ska man ha paraplyvagn eller en tyngre sulky variant? Så mkt att tänka på och ta hänsyn till.. Om man ska ha alla detaljer så blir vagnen oftast tung.. Men vill inte ha den för skranglig heller.. Ska klara flygresan. Inte för dyr då den ska köras i sand och transporteras osv.. Fler förslag?

• Genuin

Den är bra för den är tålig (har kört två barn sittandes rygg mot rygg när storasyskon tröttnat), tar relativt liten plats, vändbar sits, liggläge (kan tom ha nyfödd i den), stor sufflett, liten o smidig. Hyfsad fjädring jämfört med maclaren etc. Har haft många vagnar och denna var den jag till slut alltid hade på resor :)

• Solsticka

Den absolut smidigaste vagnen som finns nu måste vara Babyzen YoYo. Den väger bara tre kilo och kan fällas ihop så den kan tas som handbagage på flyget, den får plats på bagage-hyllan. Titta här!

Nu har jag inte den själv för min dotter är för stor för vagn nu men annars skulle jag köpa den direkt!

cikusalfredo.se - tips på lite skojiga platser att besöka med barn!
Svar på tråden bästa resevagnen??