• Koppkaka

Har Swedbank börjat ta ut en avgift för att sätta in pengar på annan bank?

Sambons mamma ringde honom idag och skulle sätta in pengar på hans konto (Nordea). Men då berättade hon att hon hellre satte in på mitt (Swedbank) eftersom Swedbank uppenbarligen börjat ta ut enligt henne, 100 kronor för varje insättning till ett bankkonto som är något annat än Swedbank.

Jag tycker detta låter otrooooligt konstigt, för att inte tala om extremt. Har inte fått någon som helst information om detta, och hittar ingen när jag söker på det. Är det någon här som vet? Det låter helt bananas.

Leo
  • Svar på tråden Har Swedbank börjat ta ut en avgift för att sätta in pengar på annan bank?
  • ITpappan
    Koppkaka skrev 2015-02-04 21:15:23 följande:

Sambons mamma ringde honom idag och skulle sätta in pengar på hans konto (Nordea). Men då berättade hon att hon hellre satte in på mitt (Swedbank) eftersom Swedbank uppenbarligen börjat ta ut enligt henne, 100 kronor för varje insättning till ett bankkonto som är något annat än Swedbank.

Jag tycker detta låter otrooooligt konstigt, för att inte tala om extremt. Har inte fått någon som helst information om detta, och hittar ingen när jag söker på det. Är det någon här som vet? Det låter helt bananas.

Leo
    150 kr tar de om du ringer personlig service.

Ingen avgift via internet/mobilbank.

Är inte kund, men prislistan ligger ju på deras hemsida. Du får bättre svar där än här.
Svar på tråden Har Swedbank börjat ta ut en avgift för att sätta in pengar på annan bank?