• Hannahsaraax

min 9 månaders bebis har varit förkyld sen agusti..

Jag vet inte riktigt hur det är eftersom det är mitt första barn, jag har en son som just blivit 9 månader. Han har varit förkyld, grönsnuvig, slemmig och täpt i näsan. Han tar sej ofta för öronen nu också. Var till bvc och de lyssnade på honom jag beskrev att han varit förkyld och att det blir bättre och sämre men går aldrig över riktigt. Gick därifrån med bricanyl(?) .. jag blev arg på mej själv för att jag bara sagt okej, eftersom jag vet ju att det inte är andningen eller hostan som är problemet.. jag måste nog ribga tillbaka.. är det någon som känner igen sej? Vet att barnen ska möta många virus under första året men kan det vara tecken på allergi? ?1

• Svar på tråden min 9 månaders bebis har varit förkyld sen agusti..
  • Dellla

dom brukar ta sig om öronen när det är öron inflammation dom brukar även skrika när man lägger ner dom.  men behöver inte ha de heller utan när man är förkyld så kan få ont i öronen, men hade gått och kollat det ändå för att vara säker. Mycket möjligt att din son kan ha haft RS-virus hostan brukar då sitta i väldigt länge, men när dom lyssna på honom lät det täppt i luftvägarna eller lät det rent?  han har ingen feber? 

• Hannahsaraax

Läkaren sa att det lät jätte bra. Han har inte hostat så att just själva hostan varit det besvärliga, utan mer om han varit lite extra slemmig någon dag. Det är det gröna snoret och nästäppan som varit värst. Sen har han haft några febertoppar. Kanske 6 gånger sen agusti. Ja jag vet ju att han alltid gnuggat öronen när han varit trött men nu ärdet flera gånger dagligen som han håller sej föe bägge öronen å gnäller. Vill häller inte sova liggande (trodde att det berodde på att han då blev tät i näsan) men han vaknar 10 ggr på nätterna och vill äta, tror intw det beror på att han är hungrig.. har ockaå tänkt att det kan vara magen, att han kanske är laktosen.. för jag själv är laktosintolerant och gluten allergiker. tyckte han blev sämre när han börjat dricka välling morgon och kväll. . Men jag vet intw. Kanske är det öronen som spökar när han ligger. Det är svårt att veta! Har provat byta ut vällingen men han vägrar äta den mjölkfria..

• Dellla

Låt han ligga högt du kan lägga en kudde under hans madrass och ge han lite koksaltsdroppar och sug ut det med nässug, blir bättre för han att andas och om du inte har koksaltsdroppar hemma kan du koka upp vatten och lägga i lite salt och droppa lite i varje näshål. Tycker du borde gå och få det kollat med öronen så att han inte har öroninflammation. Kan vara att han inte  blir riktigt mätt på välling eller att han bara vill ha det som tröst eller precis som du säger att han helt enkelt får ont i magen och behöver mjölkfri.  Men vad säger BVC  att det kommer gå över av sig själv ? 

• Hannahsaraax

Ja de sa att jag skulle prova bricanylen som jag fick med mj hem.men jag känner själv att de inte är nägot som kommdr hjälpa de problem som min son har. känns som de inte riktigt lyssnade på vad jag hade att säga. Ringer nog 1177 imorgon.. snorsug, koksalt och uöpkuddning har jag hållit på med så länge.. tycker synd oM lilleman. . Nu vill jag bara att han ska få vara frisk å sova i någon ordning!

• Dellla
    Hannahsaraax skrev 2015-02-04 22:39:39 följande:

Ja de sa att jag skulle prova bricanylen som jag fick med mj hem.men jag känner själv att de inte är nägot som kommdr hjälpa de problem som min son har. känns som de inte riktigt lyssnade på vad jag hade att säga. Ringer nog 1177 imorgon.. snorsug, koksalt och uöpkuddning har jag hållit på med så länge.. tycker synd oM lilleman. . Nu vill jag bara att han ska få vara frisk å sova i någon ordning!

Ja det förstår jag , det har suttit i länge nu så  du kanske borde gå till barnakuten och få allt kollat eftersom att inget hjälper. Och om  du går till en läkare kräv att dom kollar öronen för minns när min systers son hade ont i öronen så ville dom inte kolla för dom säger att så små barn inte kan få öroninflamation så hon åkte till ett annat sjukhus och där tittade dom och sa att han till och med hade dubbelsidig öroninflamation.  Hoppas han snart ska få må bättre. Var själv på barnakuten i förrigår med min dotter då hon också är förkyld,hostar och feber som kommer och går och hon tog sig också på öronen och skrek så fort jag la ner henne och då sa dom något som fick mig att undra lite nu när jag tänker efter  dom ville ha ett urinprov på henne så att det inte är nåt fel där som gör att febern kommer och går. 
  • Mother of 4

Kan vara så att det är streptokocker som går runt i familjen. Vi fick behandla oss alla en gång, vi vuxna hade inga symtom men bar förmodligen på smitta.

Svar på tråden min 9 månaders bebis har varit förkyld sen agusti..