• Anonym (linni)

Vad har du för ringsignal?

Hej!

Vad har du för ringsignal och vad tror du att den säger om dig? Kom in på ämnet på fikarasten...

• Svar på tråden Vad har du för ringsignal?
  • Aniiee

Jag har olika ringsignaler beroende på vem som ringer. Även olika SMS-signaler.

Okända/ej inlagda nr/dolda nr: Ingen ringsignal (funderar på att byta till Michael Jacksons "leave me alone")
    Min Flickvän: Gackt "Love Letter"
    Min bror som jag bor hos: Buck-Tick "DTD"
    Min svåger som jag bor hos: "Taran" ur Disneyfilmen "taran och den magiska kitteln"
    Stora pojken: "Tia Dalma" ur PotC: Dead Man's Chest
    "Lilla" pojken": "The undercity" ur World of Warcraft
    Stora flickan: Kalafina "Lacrimosa" 
    Äldsta barnens mamma: "A faint light grasped in the hand" ur spelet "Eternal sonata"
    Lillungens mamma: "Nemuru omoi" ur spelet Final Fantasy X-2 (vocla collection)
    Min andra bror: L'arc: "Metropolis"
    Min andra svåger: "Kiss & Vinegar" ur Ratatouille
    Min syster: "One-winged angel, arranged version" ur Final Fantasy VII

Ja, jag har låtar som ringsignal, och jag vet inte om de säger så mycket om mig som de säger om de som ringer {#emotions_dlg.djavulsk}

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Grus grus

Jag har introsången till MacGyver. Vad säger det? Söker svunna tider?

Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • Gizmo

Ringsignal Yazoo - Nobody´s diary. (Har haft den många år, bytt låt några gånger, men då fattade jag inte att det var min mobil som ringde).

SMS-signal Klassisk Nokia Pip Pip

• zZzZz

har senaste tre åren varken haft ringsignal eller smssignal, min telefon vibrerar bara :)

• Anonym (Leif)
    Nenne666 skrev 2015-02-05 14:50:10 följande:
    Jag har iPhones standad-signal. Och sms är en PLING. Jag är nog tråkigast, tror jag.
    Jag är likadan.

Fast jag hatar när folk har en massa lustigheter som ringsignal och Mess-signal.
  • Texasthecat

Jag har Introt till Dr. Who som ringsignal och Dean Winchester i Supernatural säger "I am Batman" som SMS-signal.

Tror att det säger att jag har bra smak när det kommer till TV-serier...

Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • PassionE

Imperial March från Star Wars som ringsignal. Sms är nog nån standard. Vet ej vad det säger om mig :P

• Mrs D

Har haft introt till vanaheim med therion i flera år men igår böt jag till denna

0.30 in

sms och mail är vad samsung har som standard.

Vad säger det om mig? Hemlig fantasi om män som arbetar med mjölk leverans, kanske? Tycker bara den är svängig.

• Grande Rock

Den här har hängt med några år nu, tycker den är lite lagom diskret så man slipper skämmas för mer än att glömt stänga av ljudet när man sitter i möte.

Tveksam om den säger så mycket om mig mer än att jag jag var smygsynthare för länge sedan.

Det blir alltid som man tänkt sig
Svar på tråden Vad har du för ringsignal?