Gravid vecka 7... abort blir nog aktuellt. Snälla hjälp mig med känslorna...
Mensen 1 vecka sen. Otrolig trötthet igår. Riktig buksmärta idag och ont i ländryggen. Graviditetstest positivt och är sannolikt i vecka 6+0.
Jag har alltså blivit gravid trots regelbunden användning av p-piller (inte varit magsjuk, haft diarré/kräkt och/eller tagit antibiotika eller naturläkemedel). Jag har helt enkelt bara varit väldigt fertil. Har pratat med Barnmorska om detta som intygar att detta faktiskt händer då och då.
Så nu behöver jag hjälp och stöd om någon vill ge...
Vi är 30+ jag och min sambo, har redan två barn och vi är mitt uppe i ett husbygge dessutom, så läget är ju inte direkt optimalt... Det hade gått men är inte optimalt.
Har inte berättat för min sambo (hur ska jag göra det? :( ... ), men han kommer förespråka abort. Och jag inser väl att det lär bli det... detta var ju långt ifrån planerat :/ och vi har ju gjort allting rätt trots att det blev såhär...
Jag har fått nummer av bm till kliniker jag ska ringa imorgon och hoppas kunna hinna få en kemisk abort... Kirurgisk blir ett helt ingrepp...
Erfarenheter kring detta? Det kommer ju bli en stor förlust för mig... en enorm. Jag önskar ett tredje barn... Men alltså timingen.... och trots piller, oplanerat, oförutsett. Vet inte riktigt hur jag ska bearbeta aborten så snälla dela med er och stötta om ni kan <3