• Mammistill4

Någon som har erfarenhet av cysta i hjärnan och äggledare på barn.?

Hoppas du orkar läsa...?!

Ska försöka korta ner historien,

min dotter 11 år körde in med en pulka i ett träd för ca 2 veckor sedan,

skolan ringde mig då hon fick väldigt ont i ryggen och nacken efter..

Vi åkte in och hon fick genomgå en magnet röntgen.. Allt såg bra ut...

Fick brev hem veckan efter att dom hade hittat "bifynd" och ville att vi skulle komma tillbaka som idag..

Bifynden var en cysta som trängde mot hypofysen och hela äggledarna var fulla av cystor..

Hon sa att hade det vart en vuxen kvinna ser man inget konstigt med cystor på äggledarna,

men att man hade då reagerat på mängden.

Men att ett barn i den åldern inte ska ha cystor där...

Men att det kunde ha ett sammanhang med cystan i hjärnan..

Massa blodprover togs och ny röntgen är beställt..

Någon som vart med om liknande.??

Cystor är väl inte farligt.??

Eller kan dom vara det i hjärnan.?

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av cysta i hjärnan och äggledare på barn.?
  • Jag är bara jag

Cystor är i regel ofarliga. Men jag reagerar på att de sa att cystor i äggledaren hos vuxna inte skulle vara nåt fel för det är det ju absolut! Cystor på äggstockarna,ja,det kan man ha och de är ofarliga,men äggledarna-kan man ens ha det undrar jag? Du måste fråga igen efter rak info.!

Jag undrar om de menade hypofystumör? De är ofarliga i så fall,men kan ställa till det med mensen. Vet inte om så unga kan få det dock.

• Mammistill4

Oj det var nog äggstockarna hon kan ha sagt, 4 barn å vet knappt skillnad på dessa fortfarande..

Cystor ska väl i regel vara ofarliga. Men man undrar ju hur hon kan ha fått så många..

Dom här dagarna kommer gå långsamt fram tills man får mer ordentliga svar...

• Jag är bara jag

Det går säkert bra!  {#emotions_dlg.flower}  På så unga kan jag inte tänka mig att det är nåt farligt som cancer om de säger cystor. Men se till att du får all info. så du verkligen förstår-då kan du lättare förklara för dottern också om hon inte kan ta in allt.  Lycka till!

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av cysta i hjärnan och äggledare på barn.?