• Madrid

hjälp! herpesutslag och gått över tiden!

Nu är det natt och upptäckt att jag har herpesutslag innanför blygdläpparna...! Jag har gått 5 dagar över bf och får panik! Är det försent att börja med medicin?

Faaan... Inte en grej till.... Min man har varit så orolig under hela graviditeten o detta skulle ta död på han.

Känner mej så äcklig. Vill inte mitt barn ska smittas!!

• Svar på tråden hjälp! herpesutslag och gått över tiden!
  • glutten

Kontakta förlossning/läkare för råd. Vad jag vet vill man undvika vaginal förlossning om det finns blåsor just då.

• Madrid

Tack, väntar på att barnmorskan ska börja jobba så jag kan ringa.

• Madrid

Tack!

Jag är så arg på min barnmorska, hon tyckte jag inte skulle göra ngt.åt det! Utan att dom skulle göra bedömning om kejsarsnitt el inte när jag låg i värkar :s. Ren bekvämlighet från hennes sida är jag rätt säker på. Hon sa om jag inte litade på hennes bedömning skulle jag ringa förlossningen, vilket jag gjorde och läkaren satte in medicin med en gång. Som jag ska äta fram till förlossning, 3 ggr om dagen. Har ätit den i 3 dagar men det har inte gått bort ännu :'(

• glutten

Bra av läkaren! I och med att medicinen kom in när du redan hade blåsor kommer den kanske inte uträtta mirakel (dvs trolla bort allt på en gång) MEN i och med att den hämmar virustillväxten lär det ändå bromsa alltihop ordentligt och framför allt göra den angripna huden mycket mindre smittsam. Och det är det som är det viktiga här, så har i alla fall jag fattat det. Stort lycka till med allt, och bra att de känner till detta i förväg på förlossningen!

Svar på tråden hjälp! herpesutslag och gått över tiden!