• mr me

Håller svenska folket på att utrotas?

Sverige tar emot drygt hundratusen invandrare varje år. Samtidigt är födslotalen bland svenskarna låga, mycket pga det fortsatt tuffa ekonomiska läget för många, bostadsbristen och arbetslösheten. Många unga skjuter upp barnafödandet pga arbets- och bostadsbrist.

Sverige blir mer och mer mångkulturellt och mångetniskt. I stora delar av Stockholms förorter ser man knappt en enda svensk längre.

Håller svenskarna som folkgrupp på att utrotas och försvinna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Håller svenska folket på att utrotas?
  • Anonym (BZ)
    mr me skrev 2015-02-06 18:50:04 följande:

Ja, givetvis vet jag det och jag noterar dessutom att du inte besvarade min fråga. Var den för svår?

Människan är också ett djur och dess mångfald skyddsvärd av många olika anledningar. Där har svenskar och nordbor överlag ett synnerligen högt skyddsvärde med tanke på att vi levt på någon slags utkant av den habitabla zonen på vår planet och utvecklat en annorlunda och ganska unik genuppsättning.

Det är nog bara finländare som är mer skyddsvärda med tanke på att de tycks ha ärvt mycket cro magnon-gener och dessutom tycks tala ett språk som de ärvt från de språk som talades i Europa innan de indoeuropeiska språken kom hit.

På vilket sätt är svenskars genuppsättning mer unik än germaners eller aboriginers? Varför är den mer skyddsvärd än andras? Nationaliteter kommer och går. Är man nationalist kanske tanken är obehaglig men annars är det bara en del av utvecklingen.
  • CarinaL26
    Anonym (Moder Svea) skrev 2015-02-06 18:57:56 följande:

Njae så värst många svenskar finns det inte. Några miljoner är en mycket liten del av världens befolkning. Vi har överlag en mycket fin syn på människors lika värde så det vore bra om vi kunde få vara kvar och försöka få andra att vandra på samma gata som vår kultur har lett till.

I det avseendet är svenskar inte så många. Jag tänkte mer på i förhållande till antal svear. Den kultur vi haft kring människors lika värde är tyvärr på upphällningen efter SDs intåg på arenan.
  • Ryssen88

Ja, Svenska folket håller på att utrotas.
    Sionisterna vill göra samma sak i Ryssland.

En absolut nödvändig åtgärd är att stoppa all invandring från länder utanför Europa.

• Ogenomtänkt

Här kommer glädjande besked till dig mr me:

Sverige har fjärde högsta födslotalen i hela Europa. 1.88 per kvinna (2014). Bara Frankrike, Irland och Storbrittannien har högre.

Så du behöver kanske inte oroa dig så mkt. Värre är det för exempelvis Ungern eller Ryssland. Riktigt låga tal.

• Anonym (BZ)
    Ryssen88 skrev 2015-02-06 19:03:48 följande:

Ja, Svenska folket håller på att utrotas.

Sionisterna vill göra samma sak i Ryssland.

En absolut nödvändig åtgärd är att stoppa all invandring från länder utanför Europa.

Sionisterna? Var vänlig förtydliga.
  • Ryssen88
    CarinaL26 skrev 2015-02-06 19:03:23 följande:
    I det avseendet är svenskar inte så många. Jag tänkte mer på i förhållande till antal svear. Den kultur vi haft kring människors lika värde är tyvärr på upphällningen efter SDs intåg på arenan.
    Alla människor är inte lika mycket värda. Det är din sort som förstör Sverige.
    Nationalister har framtiden på sin sida. Vi ska öka i alla Europeska länder.

Idag ökar SD och vi ska inom kort kunna begränsa invandringen.
    Nästa kliv är att vi helt stoppar den och ny makt växer fram.

Se på Grekland där drömmen om att stöveltramp kan eka på gatorna igen snart kan bli verklighet!
  • Anonym (Moder Svea)
    CarinaL26 skrev 2015-02-06 19:03:23 följande:
    Jag tror man förenklar väldigt mycket om man vill lägga sådant på enbart SD:s axlar. Det är mer komplicerat än så.
    Det finns en anledning till att folk röstar på ett sådant parti. Varför gör de det? 
    Paradoxalt nog tror jag att många är rädda att just det svenska hjärtat ska urholkas och generositeten ska gå förlorad med kulturen. 
    Att vilja bromsa generositeten så att man kan behålla förmågan att vara generös. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Moder Svea) skrev 2015-02-06 19:24:38 följande:
    Det finns en anledning till att folk röstar på ett sådant parti. Varför gör de det? 
    Paradoxalt nog tror jag att många är rädda att just det svenska hjärtat ska urholkas och generositeten ska gå förlorad med kulturen. 
    Att vilja bromsa generositeten så att man kan behålla förmågan att vara generös. 
    Om man ser till vissa inlägg i tråden så handlar det nog främst om låg hjärnkapacitet ("Juden vill förstöra vit gemenskap"... say no more, liksom). 

Det svenska hjärtat är tydligen inte så generöst trots allt. För mig är det öppenhet, solidaritet och viljan att ställa upp för andra som har det svårare som är det genuint svenska och som gör mig stolt över att vara svensk. Om SD-älskarna vill stoppa det - ja, då gör det mig inget om landet blir lite mer mörkhyat, då finns det ändå inget kvar att vara stolt över.
  • Anonym (ScobiiDoo)

Från början fanns inga människor i Sverige. Man vandrade in söderifrån till Skåne. Och från Ryssland till Lappland. Samerna parade sig med Skåningarna och fick hybridbarn. Dessa ättlingar parade sig vidare och blev den sanna svensken.

Med tanke på de snåla soltimmarna och kalla klimatet kommer Svenskarna snarare att bli otroligt många i framtiden tack vare invandringen då hud, ögonfärg och hårfärg har en tendens att blekna och spädas ut efter ett par generationer.
    Svar Nej, svensken är inte utrotningshotad, snarare tvärtom.

• Anonym (BZ)
    Ryssen88 skrev 2015-02-06 19:10:42 följande:

Judens inflytande där den vill förstöra vit gemenskap. Juden har alltid jobbat på detta sätt.

Källa utöver Mein Kampf?

Du är ju så patetisk så man baxnar.
  • CarinaL26
    Anonym (A) skrev 2015-02-06 19:32:05 följande:

Om man ser till vissa inlägg i tråden så handlar det nog främst om låg hjärnkapacitet ("Juden vill förstöra vit gemenskap"... say no more, liksom). 

Det svenska hjärtat är tydligen inte så generöst trots allt. För mig är det öppenhet, solidaritet och viljan att ställa upp för andra som har det svårare som är det genuint svenska och som gör mig stolt över att vara svensk. Om SD-älskarna vill stoppa det - ja, då gör det mig inget om landet blir lite mer mörkhyat, då finns det ändå inget kvar att vara stolt över.

• Jag är bara jag
    Ryssen88 skrev 2015-02-06 19:10:42 följande:
    Judens inflytande där den vill förstöra vit gemenskap. Juden har alltid jobbat på detta sätt.
    Bland det mest absoluta kvalificerade skitsnack jag nånsin hört!! Hört tals om pogromerna i ryssland och andra östländer? Antisemitismen frodas överallt och judar emigrerar till Israel i tusental varje år. "Vit" gemenskap? Vad ska det föreställa?
Svar på tråden Håller svenska folket på att utrotas?