• Malle26

Åka till Norge, någon som varit där eller vill dit?

Hej!

Är det någon här som har varit och jobbat i Norge som Undersköterska eller något annat? 
    Jag är sugen på att dra till Norge och tjäna lite mera pengar som undersköterska! Håller på kolla upp lite, vilken stad man ska välja, boende möjligheter samt var/hur/när man ska jobba :) bergen, trondheim, eller oslo :)

Hade varit kul att höra lite hur det varit i Norge :) 

//

• Svar på tråden Åka till Norge, någon som varit där eller vill dit?
  • Tonensu

Älskar Norge och vill flytta dit i framtiden. Jobbat en sommar i norr på café och det var riktigt kul. Det bästa med landet är den fantastiska naturen med fjäll och fjordar. Jag personligen tycker väldigt mycket om norr, men visst finns det fina platser lite söderut också. Gå i på nav.no (norska AMS) och se vart jobben finns.

Vill du bo i en storstad, landsbygd?

• Tonensu

Glömde nämna städer. Tromsö och Narvik är mina favoriter. :)

• Malle26

Hur kom det sig att du åkte till Norge och jobbade? :) Jamen visst är det, älskar också naturen iallafall när man kollar på bilderna där, jag fick nyss om trondheim och blev helt förtjust bara av bilder. Men antar att det är rätt kallt i Norge. Vet du hur varmt det är på sommaren i norr?

Tromsö och Narvik dem ligger i Norr såg jag.. 

Jaa, jag har varit inne där och kollat. Men dem söker inte så många Underksöterskor på sjukhus just.. Man kanske får ringa till sjukhusen isåfall.

• Tonensu

Har sommarstuga så det föll sig ganska naturligt ;). Nej något kallare än här kan jag inte påstå att det är. Det beror ju på vart man befinner sig just då. Sommaren 2013 var det riktigt varmt i norr, runt 30 grader ett tag. Sen tycker jag att det är en skönare värme när havet är så nära, blir inte lika kvavt.

Tromsö har ett bra kulturliv. Narvik är fint och har bra förbindelser.

Trondheim har jag hört mycket bra om vad det gäller folk och utbud.

Googla på jobb i Norge bara så kommer det upp några andra sidor du kan kolla in :).

• Malle26

Aha sommarstuga i Norge, gud vad härligt det låter!

Du har inte varit i Trondheim? Verkar vara en rätt lagom stor stad också.. Jag ska absolut göra det :) 

• Tonensu

Javisst :)

Gör det. Kom på Finn.no också. Sedan har ju ams också en hel del jobb från andra länder.

Svar på tråden Åka till Norge, någon som varit där eller vill dit?