• klaramamma

Tandfén! Berätta sanningen?

Helt allvarligt, min 7-åriga dotter tror stenhårt på Tandfén, hon blir arg på sina vänner som säger att hon inte finns... Ska jag berätta eller inte? Låta det magiska leva kvar några tänder till? Eller ge henne en reality-check?

Jävla dataålder! Ingen får vara ostört längre, inte ens tandlossning!

• Svar på tråden Tandfén! Berätta sanningen?
  • Cissi2801
    klaramamma skrev 2015-02-07 11:32:40 följande:

Helt allvarligt, min 7-åriga dotter tror stenhårt på Tandfén, hon blir arg på sina vänner som säger att hon inte finns... Ska jag berätta eller inte? Låta det magiska leva kvar några tänder till? Eller ge henne en reality-check?

Jävla dataålder! Ingen får vara ostört längre, inte ens tandlossning!

Vänta med att berätta det för henne.... Det är ju positivt att hon tror på tandfe'n fortfarande...
  • fluu

Låt magin stanna så länge som möjligt. Jag tror fortfarande på både tomten och tandfen. För att jag har valt det och för att livet blir mycket roligare så.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • klaramamma

Tack för era svar! Då får Tandfén fladdra in i natt och byta ut hennes tand mot en guldpeng

• Rainbow Dash

Ja låt henne tro. Jag har förklarat för mina barn att endel tror och andra inte, de som inte tror har ingen fe/tomte/Gud men de som tror har. Funkar bra för oss.

• klaramamma
    Rainbow Dash skrev 2015-02-07 19:53:39 följande:

Ja låt henne tro. Jag har förklarat för mina barn att endel tror och andra inte, de som inte tror har ingen fe/tomte/Gud men de som tror har. Funkar bra för oss.

Det var en väldigt bra sak att säga ju! Tack för tipset, precis varit ute i bilen och rotat upp en guldpeng nu Tandfén har gjort sitt jobb återigen!
  • chadde

Varför ljuger ni för era barn?

• LillaLoppi
    chadde skrev 2016-03-09 06:05:15 följande:

Varför ljuger ni för era barn?

Det är en jävla skillnad på att ljuga och fabulera.
  • chadde
    LillaLoppi skrev 2016-03-09 13:31:53 följande:
    Det är en jävla skillnad på att ljuga och fabulera.
    Ehm.. nej det är det inte. 
    www.synonymer.se/

Jag bara undrar vad är poängen med att hitta på sådana saker för sina barn? Det låter ganska traumatiserande i min mening. 
  • Vestra
    chadde skrev 2016-03-11 13:07:45 följande:
    Ehm.. nej det är det inte. 
    www.synonymer.se/

Jag bara undrar vad är poängen med att hitta på sådana saker för sina barn? Det låter ganska traumatiserande i min mening. 
    Jag har aldrig berättat om tandfén för mina barn. Det har dom snappat upp ändå. Så det har aldrig varit något vi hittat på, utan dom har fått tro det tills dom inser att det var/är vi som lägger en peng.

Samma sak med påskharen och tomten. Som barn trodde jag aldrig på någon tandfé eller påskhare. Men mina barn gör. Ska tillägga att jag aldrig blev traumatiserad när jag insåg att tomten egentligen var grannen Bengt. 
    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Gdh

Förstår inte varför man ska uppmuntra uppenbara lögner... min son är 2, har aldrig haft tomte, kommer aldrig ha tomte, har han frågor om tomten så kommer han ha fått dem från förskolan, å då kommer jag helt enkelt fråga vad han själv tror.
    Likadant med tandfen å alla andra saker folk ljuger om för sina barn..

Så dumt å onödigt att medvetet ljuga för sina barn..

• chadde

Jag frågar inte ens vad mina ungar tror, jag berättar för dem att det bara är sagor och påhitt. Fattar verkligen inte varför man medvetet lär sina barn rena faktafel för att sedan lära om dem efter några år.. känns förlegat.

Svar på tråden Tandfén! Berätta sanningen?