älskalivet skrev 2015-02-07 15:03:42 följande:
Majja83. Vad bra att spec mödravården är inkopplad. De måste ju koll på allt - jag tänker inte utifrån att det kan vara ngn fara med barnet eller Dig, men Du ska inte behöva må så dåligt. Jag har försökt läsa mig till lösningar på det hela....på ngn sida förstod jag att det kan bero på B12-brist som gör att man inte kan ta upp järnet - men det måste man ju förutsätta att sjukvården kontrollerat samtidigt som de kontrollerat att man har låga järndepåer. Men jag funderar på att om jag får kraft idag eller imorgon - ta mig till apoteket och köpa B12-vitaminer.
Ja, visst är det svårt att vara såhär trött och samtidigt ha ett eller flera älskade barn som man egentligen bara vill vara med - men orkar inte!
Jag har ännu inte berättat för min arbetsgivare - jag är stressad över att de inte kommer uppskatta att jag är gravid och vad det kommer innebära för mig. Jag förstår att Du både berättat och troligen syns det uppenbart på Dig nu då Du är 2 månader längre gången än mig?
Jag är även gastric bypass opererad så jag tar B12 var 8 vecka nu när jag är gravid. Så har ju svårare att ta upp de Näring som behövs. Jobbar som personlig assistent så jobba december ut sen så gick de inge längre tappa koncentration å somna nästan på kvällarna när brukan min kolla på tv... jag berätta rätt så omgående att jag var gravid då jag mådde så illa o början å så. Så att mina kollegor viste om de sen berätta jag för min brukare bär jag var i v 11 för då börja hon bli oroligt för mig...
Bm och speciella mödravård säger att bebisen mår bra å de vet jag för de är rena discot i magen

men att de är jag som kommer att må skit tiden som är kvar för bebisen tar först de den behöver så de som blir kvar får jag å de är inte mycket... har en glupsk liten bebis i magen
Känner direkt när värden går ner då blir jag extremt trött å kan sova hur mycket som helst, kan somna när jag står å gör mat... är så jobbigt detta...